כותרת בומבסטית, אני יודע. אבל אני גם מאמין בה. מתי בפעם האחרונה הקלקתם על מודעה? ומתי ההקלקה המובילה אתכם גם לרכוש?
שתי דוגמאות מהשבוע האחרון שאני רוצה ללחבר כדי לחזק את הטיעון שלי:
הראשונה, כתבה שהתפרסמה בכלכליסט שדיברה על כך שיותר ויותר מותגים מפנים תקציבי פרסום לטיק-טוק, על חשבון ערוצים מתחרים: "הכנסות טיקטוק מפרסומות צפויות לזנק השנה ביותר מ־100% לעומת 2021. הפיתויים של הפלטפורמה: משפיענים בולטים, סרטונים ויראליים שלא מרגישים כמו פרסומות וזמן בילוי ממושך של המשתמשים….טיק טוק נותנת למותגים משהו שהאחרות לא מסוגלות .
צירפתי את הלינק לכתבה המלאה, אבל המסר פה ברור: מעבר לחוויה של הפלטפורמה, שימו לב למילים "סרטונים/תוכן שלא מרגיש כמו פרסומת…". זו הנקודה החשובה ביותר בעיני: תוכן שיווקי? זה כל כך 2020, אנחנו נמצאים בעידן הווידאו המשולב בסושיאל, ואליהם מצטרף גם רובד המכירות און ליין.
מקור שני שנחשפתי אליו השבוע: נתונים מדהימים של עדי רונן אלמגור, מנכ"לית Buywith, פלטפורמה שהיא מגדירה כ"הדור החדש של ערוץ הקניות". החברה של עדי עוסקת בתחום הלייב קומרס, תחום שאני חוקר וכותב עליו לא מעט בשנהה האחרונה. הלייב קומרס משלב בין שלושה רבדים משמעותיים: ווידאו, קניות וצ'אט.
השנה התחום צפוי לחצות את ה-480 מיליארד דולר בסין בלבד (שנחשבת למובילה עולמית של התחום, שם כ-10% מסך המכירות הדיגיטליות מקורן בלייב קומרס). בארה"ב לצורך ההשוואה, עד 2024 התחום צפוי לגלגל כ-35 מיליארד דולר.
מה אפשר ללמוד מזה?
- פורמט המודעה המסורתית מאבדת מהאפקטיביות שלה. התוכן הממומן הוא הבנאר של פעם…
- ווידאו הוא המלך, וברגע שמוסיפים לו רבדים של: קומרס וסושיאל, מתקבל משהו חדש לגמרי
- לארוז פרסומת מהטלויזיה ולהעלות לטיקטוק, מפספס את הנקודה לחלוטין…
- אתגר השיווק והפרסום הופך לעוד יותר מורכב: להפיק תוכן מסוג חדש, לארוז סיפורים בשיטה אותנטית שתתאים לפורמט הפופולרי הזה, הוא אתגר לא פשוט עבור רוב המותגים, אבל מותג שלא ייצר לעצמו יכולות הפקה שכאלו, עתידים להישאר מאחור