את חיבתי למודלים עסקיים חדשים עבור מותגים, רובכם כבר מכיר. לאו דווקא המודל עצמו אלא האימוץ והיישום שלו על ידי מותגים שעבורם מדובר בפעילות חדשה.
למי שלא מכיר, שוק ההשכרה והמכירה של בגדים ומוצרי אופנה יש שניה נחשב לרותח בשנים האחרונות, גם כתוצאה מהמודעות הגוברת לשמירה על איכות הסביבה, גם סביב הניסיון לחסוך בהוצאות משק ועוד.
מותג קמעונאי נוסף מצטרף למגמה: M&S, שהכריזה שתציע להשכרה קטלוג שלם של מוצרי אופנה להשכרה און ליין, ישירות מאתרים שמתמחים בתחום. הלקוחות יוכלו גם להוסיף תשלום סמלי עבור ביטוח, כדי לוודא שהמוצר יחזור בצורה תקינה מבלי לשלם קנסות מיותרים.
לצד הביקוש הצרכני הגובר בכל שנה, לא מעט סטארטאפים זיהו את הטרנד והקימו פלטפורמות דיגיטליות מהוות מרקטפלייס המחבר בין משכירות ומשכירים לבין לקוחות, שלא תמיד מעוניינים לרכוש את המוצר, אלא מחפשים פתרון חד פעמי עבור אירוע או צורך חברתי כלשהו. כאמור, השוק הזה מגלגל כבר מיליארדי דולרים בשנה, וצפוי רק לצמוח.