אומרים שאין שני פתיתי שלג זהים בעולם, וכנראה שאפשר להגיד את אותו הדבר לגבי מה המשמעות של חדשנות אם נשאל בכל ארגון מה המילה חדשנות אומרת להם.
האינפוגרפיקה שצירפתי נוצרה ע״י doblin, סוכנות שמתמחכה בפיתוח שריר החדשנות בשיתוף עם ארגונים ומותגים גדולים. הם ערכו מחקר במסגרתו בחנו לעומק יותר מ-2,000 חברות, מהלכים, מותגים ומודלים עסקיים במטרה לענות על השאלה: מה זו חדשנות?
התוצאה: מיפוי שלא מתימר להיות התשובה המושלמת, אבל הם כן זיהו 10 מאפיינים עיקריים שחוזרים על עצמם במקרים רבים. את 10 המאפיינים אפשר לחלק ל-3 קטגוריות עיקריות:
1) חדשנות מבוססת קונפיגורציה: הכוונה לכל מה שקורה מאחורי הקלעים של העסק. כל מה שדוחף, מקדם ולמעשה גורם לדברים לקרות, שקופים לחלוטין ללקוחות הקצה, ולרוב, מהווים את האתגר הקשה ביותר לפיצוח כשמדובר בדיגיטציה של תהליכים (מערכות ליבה מסורתיות למשל….). הדוגמה הטובה ביותר היא של חברת ״פורד״, שהיסטורית קיבלה החלטה אסטרטגית דרמטית: לשלוט בעצמה בכל תהליך הייצור מהבורג הקטן ביותר ועד השיווק. זה אפשר לה חופש פעולה וגם שליטה על כל פרט ופרט של העבודה.
2) חדשנות מבוססת הצעת ערך: הסוג השני מדבר על מה בעצם מציעים ללקוחות? מה הבסורה בהעצה הזו? במה היא שונה מהתחרות בשוק? הדוגמה הטובה היא של ספוטיפי, שיצאה למלחמה כדי לשבש לחלוטין את כל תעשיית שיווק המוסיקה. את הכל אפשר לראות בסדרה ״הפלייליסט״ שזמינה בנטפליקס (לא לפספס!)
3) חדשנות מבוססת חוויה: לא צריך להסביר את המושג חוויה, כולנו מבינים במה מדובר וכיצד היא מרגישה…אחת הדוגמאות הטובות היא זו של אמזון פריים, מועדון הלקוחות הגדול בעולם, כזה שמציע מעטפת שלמה של ערכים ללקוחות ממשלוח מהיר ועד גישה לקטלוג מדיה עצום.
למקור >