תזכורת: ה״ביס״ ה-1 בנושא תכניות העבודה דיבר על מיקוד במטרות העסקיות, ה-2 דיבר על ראיה הוליסטית של כל צרכי הארגון. הביס ה-3 הבוקר מדבר על האתגרים שהם חשובים, אבל לא קלים, ועל ההבדל ביניהם (פשוט≠קל):
לרוץ מרתון זה דבר קל (חכו). צריך להמשיך לרוץ לכל אורך המסלול עד סופו. אבל, זה לא דבר פשוט לבצע.
לחסוך כסף עבור מטרה כלשהי זה גם דבר קל. צריך להוציא פחות ממה שמוציאים. אבל, זה לא פשוט ליישום.
להשיג לקוחות חדשים זה דבר קל, צריך לספק להם בדיוק את מה שהם מצפים לו. אבל, זה דבר מאוד לא פשוט להשיג…
ברוב הפעמים, הדברים ה״קלים״ הוא ממש לא פשוטים, ובכל זאת אם הם חשובים למטרות הארגון, צריך להשקיע את כל מה שנדרש כדי לפצח את האתגרים האלו, ושאת הלקוחות המורכבות הרבה פחות מעניינת….
קחו לדוגמה את התרשים המצורף: הוא מתאר את כל שרשרת התנאים והאפשרויות עבור שאלה אחת ״קלה״: האם לשלוח למשתמש מערכת סלאק הודעת פוש, כן או לא?
כאמור, הדברים הקלים לרוב אינם פשוטים, אבל חשוב גם לזכור שאת הלקוחות בקצה ממש לא מעניינת המורכבות שבמאחורי הקלעים. הם רואים את התוצאה והיא שקובעת.