קטגוריות
דיגיטל חווית לקוח מדיה חברתית מודלים עסקיים

אפליקציית BeReal משגעת את העולם

״תהיו אמיתיים, תהיו עצמכם״. כולנו מכירים את השיחה סביב ה״התעייפות״ של צעירים בעיקר מפייסבוק, על האספירציה של אינסטגרם ״לקבל השראה״ מטיקטוק (מה שהוביל לסוג של מחאת רשת שבסופו של דבר האיטה את התהליך, אבל לא תעצור אותו). 

לאחרונה ישנה אפליקציה חדשה שלאט ובהתמדה מטפסת גבוה בחנויות האפליקציות: BeReal, שהוקמה ב-2019 ע״י יוצאי גופרו. אז מה הקטע שלה?

אחת ליום המשתמשים מקבלים הודעת פוש, שמזמינה אותם לצלם בלחיצה אחת תמונה אחת כפולה: הראשונה – סלפי, השניה – של המצלמה הקדמית, ואז להעלות. ולשתף אותה עם מעגל החברים. הקטצ': יש 2 דקות בלבד לבצע את הצילום והשיתוף.

המטרה: לייצר שיתופיות אותנטית יותר לגבי חיי המשתמשים. בחזרה להתייחסות לאינסטגרם וטיקטוק (ומה שקורה גם בפייסבוק, לא בהיבט החיובי בהקשר של הצעירים), הם מחפשים חיבורים חברתיים מעט עמוקים ובעיקר כנים יותר. אם בפייסבוק האלגוריתם השתלט על הפיד עד שהמקור שלו: סוג של שכפול החיים החברתיים לאון ליין נאבד עם השנים, ובאינסטגרם ישנו מעגל של עוקבים ונעקבים ידועים, Bereal לוקחת את זה צעד קדימה וממש מחייבת שקיפות ואותנטיות. 

כן חשוב לציין שיש בעייתיות נוספת שהאפליקציה הזו מתמודדת איתה; איך לוודא שהתוכן שמועלה אליה אינו מוגן או חסוי באופן שיסכן את האפליקציה או המשתמשים בה (היו מקרים של כאלו שצילמו מסך מחשב שהכיל מידע חסוי כשקיבלו פוש באמצע יום עבודה, למשל).

התובנות שלי:

  1. אסור לעולם לנוח על זרי הדפנה: בכל רגע נתון ישנו מתחרה חדש, עדכני ורלוונטי יותר מעבר לפינה, האתגר הוא כל הזמן לנוע קדימה ולהמציא את עצמך מחדש
  2. פלטפורמה מול פיצ'רים: פייסבוק וגם אינסטגרם ידועות בהעתקת פיצ'רים מכלים אחרים שהיו לרגע סופר פופולריים (זוכרים את קלאב האוס?) והם לא היחידות שהעתיקו. הסכנה של BeReal היא בדיוק בזה: בקלות רבה יחסית אינסטגרם יכולה להעתיק אותה ולשלבה בתוך אינסטגרם כפיצ'ר אחד מתוך סל הפיצ'רים האחרים…מעניין לדעת מה האסטרטגיה של BeReal במציאות שכזו?

    *עדכון:* מסתבר שסנאפ כבר העתיקה את הפיצ'ר של הצילום הכפול ושילבה אותו באפליקציה שלה…רק מוכיח כמה הדברים זזים מהר…
  3. בחזרה ללב העניין: הרצון של הדור הצעיר לאותנטיות, לשקיפות, לביטול המסכות: מעבר למרכיב ה-FUN, הבידור, הגילוי והביטוי העצמי, את הדור הצעיר יותר מעניינים דברים אחרים מ״דור הפייסבוק״ (הזוי לכתוב את זה בכלל). ה-אתגר של כלל הרשתות החברתיות בפרט ולמעשה של הרבה מאוד מותגים אחרים בכלל הוא להתמודד עם הצורך הזה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *