קטגוריות
דיגיטל חווית לקוח מודלים עסקיים צרכנות קמעונאות

וואטסאפ מנסה להפוך לסופר אפליקציה

וואטסאפ

השבוע פורסם שוואטסאפ חוברת לענקית הקמעונאות האון ליין ההודית JioMart, ושתיהן יחד יאפשרו למשתמשים ההודים לבצע קניות של מוצרים *ישירות מתוך וואטסאפ.

שימו לב, לא מדובר בשירות בוואטסאפ אלא מודל שיותר דומה לקונספט ה-״סופר אפליקציה״ האולטרה פופולרית של Wechat בסין ובדרום מזרח אסיה.

כידוע, חברת האם ״מטא״ בוחנת מספר חלופות ליישום מודל עסקי עבור וואטסאפ, אחד מהם היה מודל פרסומי (שעורר תגובות שליליות ברחבי העולם), ייתכן שהמודל החדש, כזה שנשען על שיתופי פעולה והנגשה ישירה של עסקים מותגים וקמעונאים גדולים ישירות מול לקוחות הקצה הוא הפתרון המיוחל. הודו נחשבת ל״מדינת וואטסאפ״, מדינה שבה מאות מיליוני משתמשים יומיים פעילים, מה שהופך אותה לאידיאלית לבחינת הקונספט החדש.

כאמור, עם קריצה ברורה למודל הסופר אפליקציה של Wechat, המאפשרת למאות מיליוני משתמשים בדרום מזרח אסיה לנהל חייהם ישירות ממנה, עם מניפה עצומה של אפשרויות צרכניות:

העברות כספים, קניות, תשלום שכר דירה, תשלום חשבונות לרשויות, תחבורה, צריכת מדיה, ועוד ועוד….(כתבתי על כך רבות בעבר), ייתכן ועם הרבה עבודה ובניית חיבורים עסקיים וטכנולוגיים, מטא תצליח להפוך את וואטסאפ לסוג של סופר אפליקציה חדשה (המודל מתאים במיוחד לשווקים בהם וואטסאפ היא שירות המסרים הפופולרית ושכמובן קהל הלקוחות הפוטנציאלי הוא עצום…). 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *