קטגוריות
Uncategorized דיגיטל השראה חווית לקוח מודלים עסקיים עתיד צרכנות רוצים שינוי?

מה אפשר לצפות מהמיזם החדש של אדם נוימן

FLOW

השבוע פורסם שקרן ההון סיכון אנדרסון הורוביץ (a16z), החליטה להשקיע 350 מיליון דולר ב- Flow לפי הערכת שווי של כמיליארד דולר, מיזם נדל"ני חדש של אדם נוימן. מי עשה את הונו ופרסומו עם אמפריית ניהול נדל"ן עסקי (Wework) מתמקד כעת בפרויקט חדש בתחום הנדל"ן הפרטי למגורים.

מעבר לזה לא פורסמו פרטים נוספים, אבל הנה מה שכן ידוע:

1. בתחילת 2020 ניומן רכש כ-3,000 יחידות דיור ברחבי ארה"ב בשווי כולל של כמיליארד דולר, בערים כגון: מיאמי, אטלנטה, נאשוויל, טנסי וכן בערים נוספות, במטרה לייצור מותג מגורים פרטי חדש. כבר בנקודה הזו כדאי לשים לב: להבדיל מ-Wework שהתמקדה בערים המרכזיות (ניו-יורק, לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו), הפעם מדובר בסגנון אחר לחלוטין של אזורים אורבניים…

2. באחד הפרסומים נכתב: "Flow will be starting in “vibrant cities where young people increasingly are choosing to live, the kind of cities that are redefining the future of living.”

3. אז ברור שהאספירציות של ניומן לשבש את ענף הנדל"ן ממש לא נעלמו ביחד עם ההבטחה הגדולה בשיא תקופתה של Wework, ומי שחושב שהמיזם החדש הוא פרי מחשבה של השנה האחרונה, טועה:

4. כבר ב-2019 ניומן ביצע כמה עסקאות והשקעות בחברות טכנולוגיה הפועלות בתחום או בתחומים משלימים לענף הנדל"ן, במה שנראה כמו בניית סוג של פורטפוליו טכנולוגי שיכול לסייע ליישום פרויקט עתידי שכזה:

5. אחת מהחברות הללו היא: Valon, שמתמחה בליווי הפיננסי של הלקוח בכל התהליך של רכישת מקום מגורים. באתר החברה כתוב: "אנחנו רוצים ללוות את הלקוח במסע הפיננסי שלו לרכישת בית, כשעיקר הכוונה הוא שירות משכנתאות אישי". האם היישום הפעם יהיה משכנתאות ממש או יותר ליווי פיננסי בתהליך השכרה של דירות? לא ברור אבל מענייו

https://valon.com/

6. חברה נוספת שנוימן השקיעה בה היא Helow Alfred, שפועלת בצורה קרובה יותר לחזון ניהול מותג נדל"ן פרטי למגורים. החברה מתמחה במעטפת דיגיטלית בכל מה שקשור להשכרה ולחיים מודרניים: החל מתשלום השכירות, תחזוקה, ניקיון ועד מענה לטיפול בחיות מחמד, והכל דרך אפליקציה ייעודית. החברה שהוקמה ב-2015 פועלת כיום ב-44 ערים ב-2 מדינות בארה"ב, מעניקה שירות לכ-250,000 לקוחות, וברור כמה מעטפת שכזו יכולה להתחבר לחזון אפשרי של נוימן.

www.helloalfred.com


7. חברה נוספת היא: Dooesey, שמציעה מרקט פלייס 360 לכל תהליך החיפוש, מחקר, קניה, ניהול הצעות ואפילו תיווך של נדל"ן. מטרת העל של החברה: לשבש את האופן שבו לקוחות ומתווכים מנהלים את ה"מסע" של חיפוש, מכירה וקניה של נדל"ן.

8. בהודעה לעיתונות של a16z, פורסם נכתב: "שילוב של חוויות מבוססות קהילה..עם הטכנולוגיות העדכניות ביותר ויישומן בצורה שטרם נעשתה, יכולה לייצר ענף חדש שבו שוכרים יהנו מאותה רמה, איכות וחוויה כמו של בעלי נכסים. לשם כך אפשר וצריך לחשוב מחדש על כל שרשרת הערך של קניית נכסים, השבחתם, שכירות, ניהול החיים השוטפים ואפילו האופן שבו דיירים מתקשרים האחד עם השני….".

9. המשפט שמתייחס להנגשת בעלות על נכס למי שמשכיר נאמר מאוד בעדינות, אבל הוא יכול להעיד על המודל העתידי האמיתי: מודל עסקי שבמסגרתו לקוחות ייבחרו נכס (מתוך מאגר קיים או חדש), יירשמו לשירות שלמעשה כולל תשלום שכירות, אבל! חלק קבוע מתוך דמי השכירות יופנה לתשלום עבור התשלום הראשוני עבור קניית הכנס! זאת בנוסף כמובן לכל המעטפת החוויתית ש-Flow תציע לדיירים.

10. אם זה אכן יהיה המצב, הרי שמדובר גם באספירציה מאוד מעניינת ויש לומר שאפתנית. מצד אחד, חזון אפשרי שכזה יכול לקרב את חלום רכישת נכס נדל"ני ליותר אנשים, במודל, תהליך וחוויה חדשים לחלוטין, מצד שני מדובר במודל שיתבסס גם על תיק אשראי ענקי ומפה גם הסיכון.

מה שבטוח, יהיה מעניין ושווה לעקוב!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *