קטגוריות
דיגיטל חווית לקוח מדיה חברתית מודלים עסקיים צרכנות

כל מה שפחדתם לשאול על Onlyfans

אונלי פאנס, למי שלא מכיר, היא פלטפורמה שהוקמה ב-2016 ע״י יזם בריטי, במטרה לאפשר לכל יוצר/ת תוכן לשווק ולהציע את התוכן שלכם לעוקבים, תמורת תשלום חודשי או חד פעמי.

הרעיון המקורי התבסס על מודל לפיו יצרני תוכן, בכל נושא שבעולם, יוכלו להנגיש תוכן ייעודי, מטורגט, ומקורי משלהם, אך בשונה מכל מדיה חברתית אחרת, בOnlyfans הם גם יוכלו להרוויח מהתוכן.

טבע האדם הוביל חלק גדול מהפלטפורמה לתוכן למבוגרים, למרות ששוב, הרעיון המקורי כיוון למשהו רחב בהרבה, ואכן במקביל לתוכן למבוגרים, ישנם יצרני תוכן במגוון גדול של תכנים ועולמות. כמה נתונים מעניינים:

  1. לOnlyfans מנויים יותר מ-90 מיליון (!) לקוחות משלמים (ושוב, התשלום עובר ליצרני התוכן)
  2. מאות אלפי נרשמים חדשים בכל יום (בשיא הקורונה הצמיחה החודשית עמדה על 70% (MoM)
  3. ישנם יותר ממיליון יצרני תוכן בפלטפורמה, המרוויחים מאות, אלפי ואפילו מיליוני דולרים בחודש!
  4. לפי בלומברג, בכל חודשלOnlyfans משלמת יותר מ-200 מיליון דולר ליוצרים (יצרני התוכן מקבלים 80% מדמי המנוי, טיפים ועוד, והפלטפורמה מקבלת את ה-20% הנותרים)
  5. רוב יצרני התוכן מרוויחים עד 5,000$ בחודש, אבל יש יותר מ-100 יצרנים שמרוויחים מיליון דולר בחודש מהתוכן שלכם!

אני אעצור פה… כי באמת שאפשר להמשיך עוד ועוד, הנקודה המרכזית לדעתי ברורה. מדובר ביותר מתופעה, מדובר במה שמאפיין את עולם התוכן וצריכת המדיה בעידן המחובר בשיא שלו לטוב ולרע, ובהחלט שיש משניהם. לצד התוכן למבוגרים (שאפשר לדון רק בזה בלי סוף), שלפחות יוצרי התוכן מקבלים בלOnlyfans את רוב התשלום, בהשוואה לאלטרנטיבות, מדובר במקום מפגש מאוד מעניין ביו יצרנים לצרכני תוכן, כאמור גם בשלל תחומים ונושאים אחרים.

בלי אולפן, הפקות יקרות ומשאבים מורכבים, ה-מפתח להצלחה הוא היצירתיות. עבור לא מעט אנשים מדובר במקצוע, בהכנסה המרכזית (ובחלק מהמקרים, היא מאוד מאוד גבוהה).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *