קטגוריות
מדיה חברתית צרכנות

הסיבוב של אינסטגרם

השבועיים האחרונים לוו בשיחה ערה סביב אינסטגרם והמקום שאליו היא רוצה לקחת את עצמה כאחת מ-2 הרשתות החברתיות החזקות בעולם. בפינה האחת, הנהלת אינסטגרם ובראשה אדם מוסרי שבחכמה רבה לטעמי האישי דואג לשתף ישירות ובשקיפות גובהה את העוקבים שלו על הפיצ'רים החדשים של הפלטפורמה ולאן היא צועדת (יותר וידאו, יותר תוכן של אנשים שאינם בהכרח החברים הקרובים, ובמילים אחרות – להוות תחרות חזקה יותר לטיקטוק…כלי דיסקברי ופחות קבוצת חברים סגורה), ובפינה השניה מובילות את ה״התנגדות״ האחיות קרדשיאנס שממנפות את הפופולאריות שלהן כדי להביע התנגדות לאותה אספירציה, ובמילים אחרות – רוצים שליטה טובה יותר על התוכן.

בינתיים, אינסטגרם חזרה בה מהמטמעת השינוי, למרות שהיא טוענת שהמהלך בלתי נמנע, והוא נובע לא מתוך החלטה של אינסטגרם אלא על בסיס השינוי שהיא מזהה באופי התוכן שהגולשים עצמם מייצרים ומגיבים אליו. 

אז נשאלת השאלה: מה עושים?

במבט מהיר אפשר לטעות ולחשוב שמדובר בניואנסים שוליים, אבל אסור להתבלבל, מדובר בהחלטה אסטרטגית חשובה: מצד אחד, אינסטגרם כפלטפורמת סושיאל מובילה תמיד התקדמה והשתנתה, ואסור לה לטעות במקומות שבהן טוויטר טעתה, למשל, ולא השכילה להתקדם ולהתפתח, שלא לדבר על התחרות הגוברת מבחוץ…ואין לזלזל בכך. מצד שני, נדמה שאחותה הגדולה פייסבוק כן לקחה את נושא המלצות האלגוריתם למקומות קיצוניים מידי, מה שמייצר פיד של ״המלצות״ זרות שאמורות לחשוף אותנו לדברים חדשים ומצד שני, הגבול ביניהם לבין חוסר רלוונטיות טוטאלית עד מציקה הוא דק ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *