קטגוריות
דיגיטל מדיה חברתית מודלים עסקיים

אינסטגרם מכוונת למוניטיזציה של יצרני התוכן שלה

בינואר האחרון אינסטגרם הודיעה על כוונתה להציע ליצרני תוכן מספר כלים חדשים שיאפשרו להם להעמיק את הפעילות שלהם מול העוקבים, ובמילים אחרות: לעשות כסף שיגיע מהעוקבים. אתמול, אדם מוסרי (מנהל הפעילות של אינסטגרם) הודיע על כלים ספציפיים עבור יצרני תוכן: רילס, צ'אט, ואפשרות לשלם עבור תוכן ייעודי. המהלך נועד לחזק את אינסטגרם מול מתחרות שכבר מציעות ליוצרי תוכן לגבות תשלום מהעוקבים Patreon) וכמובן מהווה מקור הכנסות נוסף לאינסטגרם עצמה.

למה זה מעניין?

  1. עבור יצרני תוכן, מדובר באפשרות להעמיק את אסטרטגיית התוכן שלהם מול העוקבים בצורות חדשות ויצירתיות: דמיינו שיש את הציר ה״רגיל״ של התוכן אותו יכולים כולם לצרוך, ובמקביל ערוץ פרטי, בתשלום אבל כזה שגם יספק תוכן אקסקלוסיבי ושונה. מדובר על ערך ייחודי ובלעדי עבור העוקבים הנאמנים והחזקים ובמקביל – מקור הכנסה עבור היוצרים.
  2. אינסטגרם מתנסה ומתפתחת: לאחרונה פורסם שמטא – פייסבוק, מאוד מעוניינת לכוון את חווית צריכת התוכן של פייסבוק לכזו שתהיה דומה יותר לטיק טוק. אם ההיסטוריה מוכיחה משהו לגבי פייסבוק, זו היכולת שלה להסיט את הספינה בחדות ובמהירות לכיוונים עסקיים חדשים. היום זה כבר נחשב היסטוריה רחוקה, אבל היה שלב שבו לפייסבוק היו אפס הכנסות מפרסום במובייל, ואז היא קיבלה החלטה להפוך לחברת מובייל פירסט והשאר- היסטוריה.
  3. התמודדות עם תחרות: טיקטק, פטרון, יו-טיוב וממש מהשבוע: סנאפ (שהודיעה על פיצ'ר חדש שמאפשר שידורי ווידאו לייב מול עוקבים), התחרות שאיתה אינסטגרם מתמודדת הופכת מורכבת ומאתגרת יותר בכל יום. היא חייבת להישאר נאמנה וממוקדת ב״גזרים״ שמביאים את הטראפיק, וזה יצרני התוכן. לצד פרופילים רבים (מידי) של אנשים שהם ״יצרני תוכן״ משוכפלים של קלישאות אינסטגרמיות, יצרני התוכן המקוריים, הנועזים, היצירתיים במיוחד הם אלו שמביאים וב ושוב ושוב את העוקבים, ולכן צריך להשקיע בהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *