קטגוריות
דיגיטל השראה מודלים עסקיים צרכנות קמעונאות רוצים שינוי?

אופנה פוגשת מגמה ירוקה

בתקופה שבה המודעות להשפעה של תעשיות שלמות על איכות הסביבה נמצאת בשיא של כל הזמנים, ובפרט ההשפעה ההרסנית של תעשיית ייצור האופנה, נוצרות הזדמנויות עסקיות חדשות ומרתקות. אומרים שתזמון זה הכל בחיים ונראה שבמקרה הזה התיאור הזה מדויק מתמיד.

הכירו את נולי (Nuuly) חברה מקבוצת Urban Outfitters, היא חברת אופנה מהדור החדש. כרגע היא לא מייצרת מוצרים משל עצמה, אבל היא מציעה מודל עסקי מאוד מעניין: במקום לקנות בגדים חדשים ואז לזרוק או שללבוש אותם פעם אחת (ובכך לפגוע בסביבה), הלקוחות נרשמים למודל מנוי חודשי, מגדירים 6 קטגוריות רלוונטיות וכמובן את המידות, ומקבלים הביתה בקופסא ממותגת 6 פריטים חדשים בכל חודש.

אחרי שלובשים שולחים בחזרה, ואפשר גם לרכוש מוצרים מתוך המקטפלייס שהחברה מפעילה. במילים אחרות: היא גם משכירה וגם מוכרת. רק כדי לסבר את האוזן, החברה מנהלת משלוחים עבור כ-82,000 לקוחות, מה שאומר שבכל זמן נתון היא עוקבת אחרי המיקום והסטאטוס של מאות אלפי פריטים!

לכולנו ברור שכדי להפעיל אופרציה מסובכת שכזו, נדרשת תשתית טכנולוגיות מתקדמת (במקרה הזה יושב על הענן של גוגל), שכן לא רק המעקב של המיקום, הסטאטוס אבל גם ניהול המכירות והמלאי הם מאפיינים קריטיים להצלחת העסק. בנוסף, החברה הקימה מרכז לוגיסטי שלא היה מבייש את אמזון, בו מרוכזים ומנוהלים המשלוחים הרבים, הם מפעילים מרכז כביסה וגיהוץ. 

לאתר החברה >

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *