קטגוריות
Design השראה חווית לקוח מודלים עסקיים עבודה 3.0 צרכנות

פתרון שמחפש בעיה



רוב הארגונים נתקלים בסיטואציה הזו: ניצבת הצעה/הזדמנות חדשה על השולחן: טכנולוגיה חדשה, מערכת, פיצ'ר, משהו חדש שמבטיח לתרום לפעילות העסקית בין אם זה הגדלת הכנסות, שיפור חווית הלקוח, ייעול תהליכים….ואז נדרש לקבל החלטה מה עושים עם זה?

דוגמה לפתרון שמחפש בעיה (שלא קיימת…)

האם מאמצים את הפתרון או שמוותרים. אפשר כמובן לשאוף ולהתבסס על דאטה כדי לקבל את ההחלטה, הבעיה היא שלא תמיד אותה דאטה זמינה או לחילופין, מדובר במשהו חדש לגמרי ולכן כל ניסיון לקבל החלטה על בסיס מדדים אמפיריים תישאר בגדר רצון בלבד…בקיצור: האם מצטרפים לניסוי או שמוותרים.

זו החלטה לא פשוטה לפעמים. תחושת הבטן יכולה לעורר תהיות: האם אני מוותר פה על הזדמנות לראשוניות בשוק? או שלמרות שזה קורץ לי אני לא באמת מאמין בערך שהפתרון מציע. הרבה דילמות. נתבל עוד קצת את תבשיל הדילמה: לפעמים ישנם פתרונות שבשניה הראשונה נראים מעניינים ובעלי ערך, אבל אם מסתכלים עמוק יותר מבינים שמדובר בפתרון שפשוט מחפש בעיה. לא חסרות דוגמאות לכך.

 אחד האתגרים עבור כל מי שעוסק ביצירת מוצרים, תהליכים וערכים חדשים הוא לזהות את אותן הפתרונות שמחפשים בעיה, כי מדובר יהיה בבזבוז משאבים המסיט מהעיקר: לתרגם את המטרות העסקיות לכדי תכנית פעולה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *