טד סרנדוס, מנכ"ל משותף בחברה אמר השבוע שנטפליקס התעלמה לחלוטין מסגמנט שלם של לקוחות: כאלו שמעוניינים להיות מנויים אבל רוצים לשלם פחות ואין להם בעיה לצפות בפרסומות.
לכן, באופן רשמי: נטפליקס עומדת להשיק מנוי מיוחד שיוצע במחיר מוזל אך עם רובד פרסומי. כיצד הרובד הזה יתממש וכיצד הוא ישפיע על חווית הצריכה? מוקדם לדעת.
אבל, מה שכן יודעים זה שנטפליקס במגעים מתקדמים עם לא אחרת מאשר גוגל, שתוביל את התחום ואף תהיה אחראית על מכירות המדיה.
הסנטים שלי:
- הצעד מהווה תפנית מעניינת, אך לא ממש מפתיעה בתחום ה- OTT. בזמן שכמות מגוונת של שחקנים נלחמת על קהל שבסופו של דבר מוגבל מבחינת התקציב החודשי לשידורי סטרימינג, וכשההשקעות בתוכן חוצות את רף מיליארדי הדולרים, חברות כמו נטפליקס חייבות להיות יצירתיות מבחינת מודלים עסקיים חדשים.
- החבירה של נטפליקס לגוגל גם היא אינה מובנת מאליה. מדובר בשתי ענקיות טכנולוגיה, שתיהן עושות קסמים עם ניתוח דאטה ויצירת הצעת ערך פרסונלית, אבל עצם השותפות עם גוגל אומרת המון דווקא על נטפליקס לטעמי: "את הכי טובה בעולם בתחום, לכן אני בוחרת בך כשותפה אסטרטגית….".
- יהיה מאוד מעניין לראות את אופן היישום של הרובד הפרסומי. נטפליקס מדגישה, לפחות כרגע, שלא מדובר בפרסומות אלא ברובד פרסומי…מה שבטוח זה ששילוב כוחות ניתוח הדאטה בין השתיים תייצר "מעבדת על" ברמת ניתוח דאטה וסגמנטציה, רק על החיבור הזה אפשר לבנות פעילויות עסקיות רבות ומגוונות בתוך ומחוץ לנטפליקס….
למקור