קטגוריות
Uncategorized אמזון דיגיטל וואלמרט מדיה חברתית מודלים עסקיים צרכנות קמעונאות

מכירות דיגיטליות בשידור חי

שיתפתי פה בעבר לא מעט לגבי ההתחזקות הגוברת של שוק המכירות הדיגיטליות ב-Live, בעיקר בסין ובדרום מזרח אסיה. השבוע קראתי שלא אחרת מאשר ebay משיקה בגרסת בטא את ebay Live: שירות מכירות פומביות דיגיטליות בשידור חי.

מקור: ebay

השירות יתמקד במכירות של מוצרי אספנות (קלפי משחק נדירים, סניקרס אספנים ועוד, שוק שמגלגל מיליוני דולרים וכבר ייצר בעצמו פלטפורמות מסחר דיגיטליות, אבל זה נושא אחר). האמת שעבור ebay מדובר בצעד הגיוני ומתבקש, כזה שיושב באופן טבעי ב-DNA של החברה (אגב, זו לא הפעם הראשונה שהחברה מתנסה בתחום).

אבל כאמור, שוק המכירות הדיגיטליות בשידור חיי הוא תחום שצומח במהירות ולא בכדי הוא מושך את תשומת הלב של חברות הטכנולוגיה הגדולות, ולא רק במזרח: אמזון השיקה בעבר שירות משלה שהתמקד במשפיעני רשת, פייסבוק ואינסטגרם התנסו במכירות בשידור חי משלהן וגם טיק טוק התחילה להנגיש סוג של פרסומות ווידאו בשידור חי.

בכנס Viva Technology בו השתתפתי בשבוע שעבר הכרתי חברה שמתמחה במתן כל הכלים הנדרשים עבור בודדים כמו גם עסקים וחברות לפתוח ערוצי מכירה דיגיטליים בשידור חי. מה שיפה בכל הסיפור הוא שלא צריכים אולפן או הפקות ענק, הסמארטפון שלנו כולל בתוכו את כל מה שצריך כדי להתניע, וכמובן שישנם משווקים ומוכרים שהפכו את הפעילות לעיסוק המרכזי שלהם וכפועל יוצא פיתחו ממש אולפנים מושקים עם צוות מקצועי שמעניק גם שירות לקוחות ועוזרים בהפקה. אבל שוב, כל סמארטפון בסיסי מספיק טוב כדי להתניע, להתנסות. ולבחון אפשרויות. 

לסיקור בנושא באתר The Verge

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *