בהמשך ישיר לביס ששיתפתי בנושא בשבוע שעבר, הבוקר אני רוצה לשתף ב-2 טאפסים של דאטה מתוך מחקר מרתק של ״נילסן״ שעוסק בעולם המדיה המשודרת, השינויים בדפוסי הצרכנות בעיקר בעקבות ההשפעה הדרמטית של שירותי ה- OTT ולמה כדאי לשים לב. כמה תובנות חשובות:
- שירותי הסטרימינג פה להישאר, זה די ברור למי שלרגע חושב אחרת
- שימו לב לנתון שמצד אחד לא ממש מפתיע ומצד שני כן: ה-״מבוגרים החדשים״ בין ה- 35-55+ מהווים את הפלח המרכזי והמשמעותי ביותר בעוגת הצריכה של התוכן. 65% משלמים יותר מיותר מ-15$ עבור שירותי סטרימינג, מה שמסתדר עם הנתון הקודם שבעצם אומר שמי שיכול להרשות לעצמו, מוכן לשלם סכומים כאלו ברמה החודשית עבור שילוב של שירותי סרטימינג
- 32% משלמים יותר מ-30$ בחודש עבור המדיה שהם צורכים….והסיפור כאמור הופך למורכב יותר ככל שמצטרפים שחקנים חדשים לשוק העמוס והתחרותי גם ככה
- עליה של 18% בזמן הצריכה השבועי של מדיה משודרת בין השנים 2021 ל-2022, מגמה שסביר שרק תתחזק בשנים הקרובות
- בואו נדבר על מוסיקה! לא מפתיע ובכל זאת: 80% מצריכת המוסיקה מתבצעת דרך הסמארטפון, פי 2 מאשר לרמקולים חכמים, טלויזיות חכמות וכמובן מחשבים (מה זה?!). המובייל הוא ה-מסך הראשון של חיינו ללא צל של ספק, מה שאומר שכל מי שמייצר תוכן חייב להיות מובייל דריבן
- 64% היו רוצים (=מוכנים לשלם) עבור שירות אחד שירכז עבורם את כל ערוצי הסטרימינג, מה שאומר סוג של פירוק של מקורות ההפקה והשידור שהופכים ללא רלוונטיים ולזמינות ושפע התוכן למרכיב המשמעותי ביותר על דפוסי הצריכה של שירותי הסטרימינג
במילים אחרות (ופה אני מתחבר לאספירציה אישית שאולי רק הנאיביות שלי לא מצליחה לפענח מדוע היא לא אפשרית), למה שלא יהיה סוג של אפפ סטור, שבו כל לקוח יכול לבחור את הסרט, הסדרה, הפרק הספציפי ולשלם עבורו כדי לצפות?
נכון שיש הסכמי בלעדיות ובולשיט שלם סביב זה, אבל הלקוחות מצביעים באצבעות! ככל שיותר שירותי סטרימינג נכנסים לשוק וכמו תמיד החזקים הם אלו ששורדים, נדרשים מודלים עסקיים חדשים ובעיקר אמיצים שיכולים לא רק לשבור את השוק אלא לייצר מציאות חדשה לחלוטין הם מבחינת הצרכנים והן מבחינת יצרני התכנים.
למחקר של חברת נילסן >