קטגוריות
אמזון אפל דיגיטל חווית לקוח מודלים עסקיים עתיד קמעונאות

משחקי השלט

עולם הטלויזיה/סטרימינג/תחרות על זמן הצפיה שלנו פגש אותי מהרבה זויוות השבוע אז החלטתי שכדאי להתייחס לזה: 

בפני חברות הסטרימינג כמו נטפליקס, הולו, דיסני פלוס וכמובן החברות הישראליות שמתחרות באגרסיביות על הכיס (או השלט) שלנו ניצב אתגר הולך וגדל שנובע בעיקר מריבוי שחקנים, תחרות על העדפה שלנו ובעיקר על זמן הצפייה שלנו. בקיץ הקרוב צפויה להיכנס רשמית לישראל דיסני פלוס, מה שהניע את YES למהר ולחתום איתה על הסכם הפצה משולב.

מדובר כמובן במהלך משולב שמטרתו: גיוס לקוחות חדשים אבל גם שימור הקיימים, נדמה שאתגר נוסף עבור חברות הסטרימינג הוא בכלל זה, שימור, כיוון שאין באמת נאמנות צרכנית…כשאפשר להצטרף ולהתנתק בלחיצת כפתור, מי שמחזיק בקטלוג התכנים העשיר ביותר הוא בדרך כלל זה שזוכה בבחירה שלנו….

נתחיל מזה שנטפליקס מאבדת מנויים בקצב לא מבוטל, בעיקר בארה״ב ובעיקר כאלו שהיו מנויים לפחות יותר משנה. כולנו מכירים את התופעה: ״למישהו יש המלצה על משהו טוב לצפות בו?״ או: ״מה בדיוק משאיר אותי מנוי?״….מה שמסביר את ההשקעה חסרת התקדים של נטפליקס בהפקות מקור, מדובר במיליארדים של דולרים בשנה והתקציב רק הולך ומטפס. אבל, השאלה האמיתית היא: האם זה מספיק?

מנכ״ל נטפליקס טען בעבר שהוא לא מתחרה בשחקניות האחרות, אלא בשינה!, היות והמטריקה המשמעותית ביותר של נטפליקס, עבור לקוחות קיימים היא: זמן הצפיה. ובדיוק על בסיס התובנה הזו העלה השבוע פרופסור סקוט גאלווי טיעון מעניין: מי שהופכת לשואבת זמן הצפיה המשמעותית ביותר בעולם היא לא אחרת מאשר טיק-טוק! היא שואבת יותר זמן פר משתמש מאשר פייסבוק ואינסטגרם ביחד!

טיק טוק היא האפליקציה עם הכי הרבה הורדות בחנויות האפליקציות ב-5 הרבעונית האחרונים, והאתר שלה היה בראש טבלת הביקורים הבינלאומיים ב-2021. יש לטיקטוק 1.6 מיליארד משתמשים פעילים בחודש, יותר מטוויטר סנאפ ולינקדאין ביחד!  (ממליץ בחום להתעמק בכתבה של גאלווי על טיקטוק).


סיכום ביניים: להבין שמדובר בחתיכת שוק מעניין אבל גם מאתגר לפעול בו. אני מתכוון להעמיק בניתוח השוק הזה ולשתף בקרוב במספרים ובתובנות נוספות בהמשך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בכל שישי אני משתף במהלכים דיגיטליים חדשים ומעוררי השראה.

רוצה גם לקבל למייל?