מדברים המון בשנים האחרונות על הצורך של מותגים לא רק לסמן את הערכים שמנחים אותם פעילות העסקית, אלא גם להביע אותם בצורה גלויה וברורה. צרכנים, בעיקר הצעירים שבהם כבר לא נשארים אדישים למותגים הנחשבים אמורפיים כלפי מה שקורה סביבם, גם אם מדובר במעגלים הגיאו-פוליטיים וכמובן במעגלים החברתיים-כלכליים, מגדר ועוד.
אבל, אני חושב שכיום הנושא הזה הופך מאתגר, מעניין וזמין יותר, ולכן רק מחזק דרמטית את הצורך של מותגים לגבש את סט הערכים שלהם ולעמוד מאחוריו. על מה אני מדבר?
הסרטון שצירפתי מציג נהג של חברת ״ליפט״ האמריקאית, שמגיע לאסוף זוג נוסעים. האישה שנכנסת לרכב מביעה עמדות גזעניות מובהקות, להפתעת הנהג, שהחליט לנקוט עמדה.
למהלך שכזה יש משמעויות רבות בעיקר עבור המותג שמקושר אליו, ולערכים המיוחסים למותג (בין אם רשמית ובין אם לא), השאלה היא מה קורה כשהמצב הפוך כשעובדים, שותפים או כל סוג של נכס/משאב המקושר למותג דווקא פוגע במותג ובערכים שלו?
בקיצור: האם אתן.ם יודעות.ם מה הערכים של הארגון/מותג שלכן.ם? ויותר חשוב: האם המותג/ארגון באמת עומד מאחוריהם?