שלושה מהלכים שונים מתחברים יחד ומסמנים שינוי משמעותי בעולמות הפרסום, קמעונאות ומדיה. על חלקם כבר שיתפתי ובכל זאת מעניין לראות את המגמה מתחזקת ומתרחבת. ה-סיפור המעניין ביותר שייך ליוניליבר, תאגידש במשך שנים רבות נחשב כמפרסם הגדול בעולם. עם מניפה רחבה (מאוד) של מותגים בבעלותה, לא מפתיע שהיא רגילה לשפוך מיליארדים בכל שנה על שיווק ופרסום. אבל את כל זה רובנו כבר יודעים.
הידיעה המעניינת היא: אין לה יותר פונקציה של סמנכ״ל/ית שיווק. במקום זאת, התפקיד משתנה ויהיה אחראי מעתה על כל מערך הפרסום והשיווק וגם על המכירות!*. מה עומד מאחורי ההחלטה? בדומה ליוניליבר, חברות רבות רגילות היסטורית לייצר המון מוצרים, לנייד אותם במשאיות לנקודות המכירה (רשתות השיווק) מבלי שהם נוגעים ישירות בצרכנים (B2B).
אבל, השילוב של עליה משמעותית בצריכה המקוונת, גם בזכות הקורונה אבל לא רק, הפילו כמה אסימונים אצל הקודקודים של יוניליבר שהבינו, שאין סיבה לא לעשות שיפטינג לאסטרטגיה ולמקד משאבים מ- B2B אל עבר ערוצים ישירים מול הלקוחות! למה לא לחתוך את המתווכים שגוזרים קופון כשאפשר, בעזרת הערוצים הדיגיטליים להגיע אליהם ישירות? לידיעה.
הסיפור השני שמתקשר לשינוי: ענקית הפרסום העולמית WPP, השיקה ממש לאחרונה את Everymile, זרוע אדטק, או במילים אחרות פלטפורמת איקורמס משלה, שתשרת את קהל הלקוחות העשיר והמגוון שלה בהתמודדות עם אתגר השיווק והמכירה הישירים אל לקוחות הקצה. הזרוע החדשה אמורה להציע ללקוחות הבינלאומיים שלה פתרון מקצה לקצה ל: שיווק הדיגיטלי, המכירה, ואפילו הלוגיסטיקה. לידיעה.
הסיפור השלישי, אותו כבר שיתפתי בעבר: ענקית הקמעונאות האמריקאית וולמרט ״הבינה״ שפעילות הפרסום שלה בנכסים הפיזיים והדיגיטליים שלה הפכו למפצלת מדיה שמגלגלת כ-2 מיליארד דולר בשנה! המשמעות: מקמעונאית היא הפכה למעשה לענקית מדיה לכל דבר, מה שפותח לה מגוון דלתות ואפשרויות עסקיות ואסטרטגיות עבור עצמה ועבור הלקוחות שלה. לידיעה.
לסיכום: העולם הישן והדיכוטומי שהפריד בין: קמעונאות, מדיה ופרסום, שיווק ומכירות כבר לא רלוונטי. ברגע שהערוצים מתערבבים והחומות מתמסמסות, ורטיקלים מסורתיים הופכים ללא רלוונטיים והזדמנויות חדשות צומחות. פשוט מרתק.