בשנת 2006 פורסם סרטון באופן אנונימי בכ-20 אתרים בו בזמנית, הסרטון הציג מה שנראה כמו תיעוד של כמה אמני גרפיטי, קופצים בשעת לילה מעל גדרות ולמעשה פורצים למקום שבו עמד מטוס האייר פורס 1 (המטוס הרשמי של נשיא ארה״ב), אולי המטוס המאובטח ביותר בעולם.
הווידאו הראה כיצד הם מגיעים ממש עד למטוס ומצליחים לצייר ולכתוב עליו בעזרת הספריי השחור. הסרטון הגיע לחשיפה של כ-23 מיליון צפיות תוך 24 שעות, וזה בתקופה שלפני טוויטר, אינסטגרם עוד לא היתה קיימת, פייסבוק עדיין לא היתה זמינה לכולם ויו-טיוב היתה בת שנה בלבד. לכן קל להבין מדוע במושגים של אז מדובר בהישג פנומנלי של חשיפה. לא היה ערוץ או שידור חדשות שלא התייחס לנושא, וכמובן שזה הגיע ישירות עד לבית הלבן ולפנטגון שבחנו מייד את המקרה.
העניין היחידי הוא, שכל זה לא באמת קרה, ז״א הוא כן, רק שלא היה מדובר באמת במטוס האמיתי של הנשיא. המהלך הזה הופק ע״י Droga5 עבור לקוח בשם מארק אקו, יזם ואומן שרצה להשיק מיזם אופנה חדש שנקרא ״עדיין חופשי״. המהלך הזה, בניצוחו של אחד מאנשי הקריאטיב והפרסום המוכרים והמוערכים ביותר בעולם, דוד דרוגה, קבע סטנדרט חדש למושג ״פרסומת״.
אני אישית לא איש פרסום, אבל מה שאהבתי בכל הקייס הזה הוא העובדה שנבחרה דרך יצירתית, חדשנית ומקורית להשיק מותג חדש ולהעביר מסר שיווקי. מתחשק לי להגיד: הנה תראו: קמפיין סופר אפקטיבי במונחים של חשיפה אורגנית ללא השקעה כספית, למרות שיש פה השקעה בהיבט של ההפקה, אבל אל תיתפסו לקטנות, העיקר פה זה היצירתיות המחשבתית, האוונגרדיות של המהלך והתעוזה, לא כמה עלה להפיק את זה.
מסוג המהלכים שעושים בית ספר לשיטות המקובלות של להשקיע מיליונים בדרכים המסורתיות….