וואטסאפ פרסמה נתונים מדהימים לגבי פיצ'ר ההודעות הקוליות שלה: כ-7 מיליארד! הודעות קוליות נשלחות דרכה בממוצע ביום. רק כדי לסבר את האוזן, שיא שליחת ה- SMS הרגיל (זוכרות/ים את זה בכלל מעבר לקבלת קודים ופרסומות?!) עמד על כ-20 מיליארד הודעות ביום, וואטסאפ כבר חצתה ב-2020 את רף ה-100 מיליארד הודעות טקסט ביום….
מה אפשר ללמוד על המגמה? – 2 הסנטים שלי:
1) אישית, לא סובל הודעות קוליות. נכון שהן מציעות חוויה מהירה יותר, בעיקר עבור מי ששולח/ת, אבל זה תמיד פוגש אותי באוטו או בפגישה ואז לא יכול להאזין… מצד שני, המספרים מדברים בעד עצמם, ואני יודע שיש קורולציה בין הגיל לבין היקף השימוש בהודעות הקוליות
2) כבר מספר שנים שמדברים על הנוכחות האודיובילית של מותגים, בין אם זה פודקסטים, אפליקציות כמו קלאב האוס (ז"ל), אבל המגמה ברורה, מותגים חייבים לייצר נוכחות קולית ברורה, בדיוק כפי שהם מעצבים אותה ויזואלית. לקול של המותג יש משמעות, ואולי במובן מסויים יותר מאשר ערוצים אחרים: שומעים אותה, היא מדברת! מה הערכים שלה? מה היא מייצגת? האם בוטים בתחום השירות יקבלו ביטוי קולי? למה לא בעצם?
לסיכום: מה ה"סירי" של המותג שלכן.ם? איך היא תישמע? איזה רגש היא תעורר וכמה לקוחות ירגישו בנוח לדבר איתה?