שימו לב לנתונים המדהימים הבאים:
וואלמרט, ענקית הקמעונאות והמתחרה המרה של אמזון פרסמה לראשונה את נתוני ההכנסות שלה מפעילות הפרסום שהיא עצמה מייצרת: וואלמרט ייצרה הכנסות של כ-2.1 מיליארד דולר! ב-2021, בעיקר הודות להשקעות בטכנולוגיות פרסום מתקדמות, בדגש על אוטומציה.
נתון מדהים נוסף: החברה רשמה עליה של כ-163% במספר המותגים שהפנו תקציבי שיווק ופרסום לוואלמרט, וזה אומר תקציבים שהוסבו מערוצי פרסום מתחרים…ויש שמעריכים שפלטפורמת הפרסום שלה תוכל להתברג ברשימת 10 פלטפורמות הפרסום הגדולות בארה״ב.
קשה שלא להתייחס למתחרה הישירה גם על תקציבי הפרסום של המותגים והמשווקים, אמזון שפעילות הפרסום שלה ייצרה הכנסות של 32.1 מיליארד דולר (!) ב-2021.
קל להבין מדוע וואלמרט סימנה את ורטיקל ההכנסות מפרסום כמנוע צמיחה משמעותי, שכקמעונאית הגדולה ביותר בעולם יכולה למנף לא רק את מכירות האון ליין שלה, אבל גם לספק ערוצי פרסום משלימים בתוך הסניפים הפיזיים, יתרון עסקי נוסף שיש לה על פני אמזון.