קטגוריות
Digital Healthcare חווית לקוח עתיד רוצים שינוי?

הטרנספורמציה הדיגיטלית של מערכת הבריאות בבריטניה


שירות הבריאות הלאומי של בריטניה, ה- NHS פרסם תיאור מפורט ומלא של תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם בשנים האחרונות. מי שהוביל את המהלך, למעשה המנכ"ל של השירות תיאר את ההשקעות, השינויים וכמובן ההישגים שהמערכת השיגה, ואותי מדהימה העובדה שמדובר בסופו של דבר בארגון ממשלתי, שבמיוחד בשנתיים האחרונות נמצא בסיטואציה מאוד מאתגרת מבחינה ניהולית, מתאר בצורה שקופה וכנה לגבי איפה הם עומדים.

נעשה שם הרבה, ריכזתי פה כמה דוגמאות מרכזיות, מציע לעבור על המסמך המלא, אפשר ללמוד הרבה מעומק ההתייחסות והרצינות שבה הם מתייחסים לחשיבות של הדיגיטל לארגון ולמדינה כולה:

דיגיטציה:

  1. הטרנספורמציה הדיגיטלית קיבלה כיסא בשורה הראשונה של סדרי העדיפויות העסקיים של ה- NHS, לא פחות. כידוע, קל להגיד, קשה ליישם. אבל כדי להמחיש כמה זו לא סיסמא עבורם, הצורך בידע, הבנה וניסיון בעולמות הדיגיטל מופיעים בדרישות התפקיד של משרת המנכ"ל הבא של הארגון.
  2. יותר מ-50 קרנות השקעה ופיתוח שמיועדים לשרת את ה-NHS מוגדרים כקרנות/תקציבים טכנולוגיים-דיגיטליים, המיועדים לדיגיטציה, שדרוג תשתיות ומערכות דיגיטליות רוחביות.
  3. ה- NHS משתף ידע כתוב ומתועד של
    best practice ביישום האתגר הדיגיטלי עם ארגוני בריאות נוספים בממלכה, במטרה לסייע להם לקצר תהליכים ובאמת ללמוד מניסיונם העשיר. שוב, לא מדובר על ישיבות עם מצגות של "תראו מה עשינו…" אלא דוקומנטציה דיגיטלית מפורטת ועשירה שזמינה לכל ארגון שרוצה ללמוד מה כדאי ואיך כדאי לפעול.
  4. הם ייצרו תכנית על של איך אמור להיראות בית החולים של העתיד, וכיצד טכנולוגיות דיגיטליות עדכניות משתלבות בפעילות שלו, הן בשירות אנשי המקצוע והצוותים הרפואיים, וכמובן עבור ה"לקוחות"= האזרחים עצמם.

חיבוריות:

  1. ה- NHS הוביל מהלך של דיגיטציה ואיחוד גליונות והיסטוריה רפואית, במטרה להנגיש אותם באופן דיגיטלי בפני צוותים רפואיים, מרפאות וכל סוג של שירות רפואי רשמי במדינה. למעשה מדובר בסטנדרטיזציה של המידע של האזרחים (ואתייחס בהמשך לאתגרי אבטחת מידע, לא לדאוג….)
  2. הוקמה מערכת אנליטיקס ייעודית ורשמית של ה-NHS, שמנתחת בזמן אמת דאטה של יותר מ- 17 מיליון אזרחים במטרה לזהות מגמות, שינויים והפקת תובנות חשובים שיכולים לעלות מתוך הדאטה העשירה והמגוונת, כולל התראות ייעודיות לגורמים הרלוונטיים.
  3. רוב המערכות הומרו לטכנולוגיות ענן במטרה לשפר את המהירות, האיכות והיכולת לגשת לדאטה, כאמור – בצורה מאובטחת כמובן.
  4. מהלך קטן אבל מעניין: ה-NHS העניק כ-11,000 אייפאדים לבתי אבות ומסגרות דומות במטרה לאפשר להם גישה ותקשורת ישירה עם בני המשפחה, שירותי בריאות משלימים ולאפשר לצוותים הרפואיים גישה למאגרי מידע ודאטה שנדרש לצורך הטיפול באוכלוסיה המבוגרת.

טרסנפורמציה:

  1. מה שהחל ב-2 מיליון אזרחים, צמח ל-24 מיליון (כמחצית מאוכלוסיית אנגליה) שמחוברים לאפליקציה החדשה של ה- NHS, מה שהוביל אותה להיות האפליקציה החינמית עם הכי הרבה הורדות ב-2021.
  2. שירות ה"תו הירוק" הבריטי פותח תוך 6 שבועות בלבד, עם יותר מ-140 מיליון תווים דיגיטליים שהונפקו נכון לעכשיו.
  3. ה-NHS פיתח יכולות של מעקב ותקשורת מרחוק עבור אזרחים שלא יכולים לצאת מביתם (מדובר בלפחות כ-200 אלף אזרחים!)
  4. מעל ל-90% מהיועצים והצוותים הרפואיים מסוגלים להעניק ייעוץ ותמיכה מרחוק בעזרת שירותי ווידאו ייעודיים, עליה מ-10% בלבד בתחילת 2020 בלבד!
  5. ה- NHS השיקה תכנית שמטרתה לעודד פיתוחי צד שלישי במסגרת טכנולוגיות AI. כ-80 יוזמות שכאלו זכו בפרסים ויהפכו לשירותים רפואיים חשובים כמו תמיכה באזרחים במצבים רפואיים קריטיים.

אבטחת מידע:

  1. נעשתה השקעה מאסיבית בשדרוג מערכות הסייבר של ה- NHS, במסגרתה אותרו ונחסמו "חורים" שיכולים להוות סיכון אבטחתי למערכות.
  2. הוקם צוות ייעודי שמבצע מעקב מלא 24/7/365 של המערכות, הצוות תומך ביותר מ-1.6 מיליון נקודות תמיכה ברחבי המדינה, לרבות הדרכות הסברה ותהליכי חינוך רוחביים במטרה שכל הצוותים הרלוונטיים יבינו את הסכנות ובעיקר את הדרכים שיש לנקוט כדי לשמור על רמת אבטחה גבוהה.

למקור >

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *