קטגוריות
אמזון אפל דיגיטל מודלים עסקיים

גם אפל הפכה למעצמת פרסום

רק השבוע שיתפתי לגבי היקף ההכנסות מפרסום של אמזון, והיום אני משתף לגבי היקף הפעילות העסקית המקבילה של אפל. לחברה יש סגמנט בדוחות הכספיים שנקרא "Services Business" הגדרה מעט מעורפלת שכוללת בתוכה מספר פעילויות עסקיות, לרבות ההכנסות מפרסום (הרחבה בהמשך) ושירותי המנויים. סך הפעילות הזו גדלה ב-24% ביחס לשנה שעברה, לכ-19.5 מיליארד דולר!

וכעת לתכלס: הגורם המרכזי להכנסות הללו הוא ורטיקל הפרסום של אפל בעיקר בחנות האפליקציות בבעלותה. 

בעקבות שינוי מדיניות המעקב באפליקציות שהחברה הנחילה בשנה שעברה, מותגים ועסקים מתקשים להגיע להיקפים גדולים של חשיפה לאפליקציות שלהן, מה שאומר: תשלמו יותר לאפל, ותזכו ביותר חשיפה…מה שמסביר מדוע ההכנסות של אפל מפרסום עלה מ-17% שעודדו הורדות ממומנות להורדת אפליקציות בחנות לכ-58% תוך שנה אחת בלבד.

מי שעוקב אחרי התכנים שלי לאורך זמן מכיר את התשוקה וההתלהבות שלי ממודלים עסקיים חדשים וחדשניים. 

במקרה של אמזון ושל אפל, נדמה שמי שמחזיק בפלטפורמה בביצים (סליחה….), מחזיק הלכה למעשה בברז החשיפה, אותה מחפשים כל כך הרבה מותגים וארגונים, מה שמסביר את המוכנות לשלם סכומי עתק כדי לזכות בחשיפה.

 https://cutt.ly/iOHzYrM

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *