- בשקט בשקט, או שלא כל כך, ורטיקל הפרסום של אמזון הפך למעצמה: ב-2021 סך ההכנסות של אמזון מפרסום עמד על כ-31 מיליארד דולר, פחות או יותר סכום זהה להכנסות מפרסום של כל ענף העיתונות העולמי!
והנה עוד מספר מטורף: שירות מחשוב הענן של אמזון (AWS) שנחשב לפרה חולבת מייצר כ-18.5 מיליארד דולר הכנסות בשנה, מה שאומר שורטיקל הפרסום כבר עקף אותו ממזמן! רק לצורך ההשוואה: הכנסות אמזון מפרסום שווים כיום להכנסות הפרסום של יו-טיוב, של שוק הדיספליי של גוגל ושל כל שוק האודיו העולמי…וואו!…. >> - אמזון מעלה את העלות השנתית של מנוי אמזון פריים ל-139$ לשנה. מדובר במהלך שממש אינו מובן מאליו. החברה השיקה את אמזון פריים ב- 2005 בעלות שנתית של 79$, לאחר מכן העלה ראשונה ב- 2014 ל- 99$, והפעם האחרונה היתה ב- 2018 לעלות שנתית של 119$.
המחקרים של אמזון מראים שלמרות העליה בעלות השנתית, לא ממש פוגעת ב- 200 מיליון המנויים המשלמים לא ינטשו את השירות (במקרה שזה לא היה ברור, מדובר בעסק רווחי לכל דבר ועניין, ולמעשה מדובר בתכנית המנויים הגדולה ומוצלחת ביותר בעולם!). אמזון במקביל דואגת להרחיב את הצעת הערך של שירות אמזון פריים כדי להצדיק את העלות, ולמעשה מייצרת מונוגמיה צרכנית לשירות בעזרת גישה לאמזון פריים ווידאו ומוסיקה. >> - האם אמזון מתכננת לרכוש את Peloton? לפי הערכות אמזון מביעה עניין ברכישת החברה (ששווי מנייתה עלתה ב- 43% בסוף השבוע רק בזכות הידיעה על ההתעניינות של אמזון), למרות שמדובר כרגע בשמועות בלבד. במידה וכן, זו תהיה עסקת ענק מצד שני הצדדים, כזו שתתרום להמשכיות העסקית של peloton ומצד שני תתרום לאמזון לייצר ורטיקל עסקי וצרכני חדש, אולי בשילוב אלקסה במסגרת המכשיר, שילובו במסגרת תכנית אמזון פריים או במסגרת תכנית משולבת אחרת. >>
נכון להיום, אלו הרכישות הגדולות ביותר בהיסטוריה של אמזון: 1) הול פודס תמורות 13.7 מיליארד דולר, 2) MGM תמורת 8.5 מיליארד דולר, זאפוס (ענקית האון ליין שהתחילה דרכה במכירת נעליים) תמורת 1.2 מיליארד דולר, רינג (חברת הפעמונים החכמים לבית) תמורת מיליארד דולר.