תחומי הרפואה ושירותי הבריאות מרתקים אותי כבר שנים, זה לא סוד. מדובר בעולם עם פוטנציאל ענק, במיוחד בשנים האחרונות "הודות" לקורונה שמהווה קטליזטור ייחודי, ובמקביל, צמיחה אדירה בהשקעות בטכנולוגיות דיגיטליות שעוטפות את העולם הרחב הזה, ומציאות שלל פתרונות לאתגרים הרבים.
2 ביסים של תוכן במיקוד ה-Digital Healthcare
1) המיליארדר האמריקאי מארק קובן השיק לאחרונה את CostPluse, אתר/חברה שמטרתה להנגיש לציבור האמריקאי תרופות גנריות במחירים שנושקים למחירי העלות. חשוב להבין בהקשר הזה את הרקע של הדרמה שסיפור: תחום שירותי הבריאות בארה"ב הוא סוג של כישלון מביך, עם עלויות מטורפות הן לשירותי הבריאות והן לתרופות.
אזרחים ומשפחות רבות נאלצות לבחור בין דברים בסיסיים כמו מזון לבין תרופות…ופה נכנסת היוזמה החדשה (שקובן לא יזם, אלא השקיע בפעילות קיימת, ובזכותו ייצר יח"צ חיובי וחשיפה חסרת תקדים….) שמשווקת כאמור תרופות גנריות במחירים מאוד נמוכים ביחס לקיים.
ועל זה נאמר: Tech For Good. נכון שקל לטעון שמדובר במיליארדר שבמקרה הזה לא מחפש להרוויח ולכן זה קל עבורו, ומצד שני, לא חסרים ארגונים רווחיים שיכולים להנגיש שירות שכזה, מבלי להפסיד ועדיין לעשות טוב לקהל הרחב…
2) מפת 150 חברות הסארטאפ בתחום ה-Digital Healthcare: שימו לב לתמונה שצירפתי, המציגה את 150 חברות הסטארטאפ הדיגיטלי שבחרה חברת המחקר CB INSIGHTS מתוך 11,000 חברות! החברה מיפתה את 150 החברות שמציעות פתרונות דיגיטליים וטכנולוגיים לכל שרשרת הערך בתחום שירותי הבריאות: החל מפתרונות לתקשורת ומכירה ללקוח הקצה, דרך פתרונות ניהול דאטה ואנליטיקה, הנגשה של שירותי בריאות מרחוק (Telemedicine), AI ועד ניהול אפליקציות ותשלומים רפואיים.
2 הסנטים שלי:
1) ענף שירותי הרפואה זועק למהפיכה דיגיטלית, ונמצא בשלבים מתקדמים ליישומו. שילוב מרתק של טכנולוגיות חדשות, סטארטאפים יצירתיים ובמקביל גם מוכנות צרכנית לאמץ שירותים דיגיטליים חדשים מייצרים קרקע בשלה למהפיכה אמיתית.
2) לפחות בשוק האמריקאי, מרתק לראות יוזמות בתחום שמגיעות מחוץ לענף/למערכת: ההשקעה של מארק קובן, למשל, וכמובן הכניסה הצפויה של אמזון לשוק ה- Digital Healthcare, מעידים על הבנה עסקית רחבה שקיים פה כשל שוק אמיתי, ובמקום שיש כשל, יש גם הזדמנויות.