בדומה לקו העלילה של הסרט, שבו אדם נולד כזקן אבל הולך ונהיה צעיר ו חזק ככל שהזמן עובר, כך גם חברות הטכנולוגיה הגדולות מתחזקות עם הזמן, ואני אסביר:
אם חושבים על רוב המוצרים, הערך המסחרי שלהם יורד ברגע שמתחילים להשתמש בהם: שמפו, בגדים, מדיח כלים. קחו למשל קניית רכב חדש: הוא מאבד מערכו המסחרי ברגע שחתמתם על הסכם הרכישה, עוד לפני שיצאתם מפתח חניית הסוכנות…שלא לדבר על הבלאי שנוצר מייד אחרי. אבל, אצל חברות הטכנולוגיה המצב הוא הפוך בדיוק: ככל שהמשתמש צורך את המוצר או השירות יותר, הוא למעשה מייצר יותר נקודות מגע דיגיטליות, שכפועל יוצא מייצרות יותר דאטה, מה שבהגדרה הופך את המוצר לחכם וטוב יותר.
האלגוריתמים לומדים עלינו יותר בכל שימוש, ולכן ערכו עולה. ולא מדובר רק ברמת הלקוח הבודד, אלא ברמת כל לקוח נוסף שמשתמש בכלי/השירות (= Network Effects). גאלווי עצמו התייחס לנושא בהרחבה בספרו The Four, אבל התעמק בו מאוד במסגרת הקורס עם שלל דוגמאות מרתקות.
גוגל למשל היא דוגמה מעולה לעליה בערך ככל שכל אחד מאיתנו וכולנו יחד משתמשים במנוע החיפוש. לספוטיפיי ולאפל מיוזיק גודל זהה של קטלוג מוסיקה, אבל ספוטיפיי עוקפת את אפל מבחינת מעורבות המשתמשים ולכן ערכה עולה הודות ליותר נגיעות משתמשים: אפקט הבנג'מין באטן אצלה מחוזק הודות ל-Network Effects בין היתר על ידי חיבור מוצלח יותר בין המשתמשים:
היא מציעה למשל רובד סושיאל כמו רשימות שמיעה של חברים ועוקבים כדי שיהיה קל יותר לגלות מוסיקה ואמנים חדשים, והיא גם מייצרת חיבור חזק יותר בין מאזינים לבין היוצרים עצמם: יותר אמנים מביאים יותר מאזינים וחוזר חלילה. עבור אמנים מדובר בחשיפה בינלאומית ישירה, מה שמאפשר להם לשווק מוצרים נוספים מעבר למוסיקה כמו אופנה ומוצרים נוספים ובכך להגדיל מכירות. ספוטיפי שילמה לאומנים 5 מיליארד דולר ב-2020, K13 מהם קיבלו K50%!
אבל, לא רק בקרב חברות הטכנולוגיה! ה-Network Effects הוא כלי סופר אפקטיבי להעצים פעילות עסקית גם בקרב חברות שאינן טכנולוגיות: מותג האופנועים הארלי דיווידסון הבין כבר מזמן שלא מדובר רק בעוד מותג אופנועים, אלא במשהו גדול בהרבה, ולכן משקיעה ביצירה ובחיזוק הקהילתיות סביבה. בארה"ב ובמדינות נוספות היא מעודדת נסיעות משותפות, פסטיבלים שלמים סביב המותג ועוד.
שיתוף ידע חוויות מייצר קהילה נאמנה למותג! דוגמה נוספת: הום-דיפו בארה"ב ייצרה פלטפורמה דיגיטלית שמאפשרת לנותני שירות להציע את שירותם באתר ישירות ללקוחות הרשת, שמחפשים בעלי מקצוע שיסייעו להם במשימות בבית. בשתי הדוגמאות הללו נעשה שילוב חכם בין Network Effects לבין אפקט בנג'מין באטן- חיבור חכם בין המותג לבין שותפים נוספים הקשורים אליו (לקוחות, סוכנים, קהילה) ויצירת מעורבות מוגברת שרק מגדילה את הערך בכל אינטראקציה (אישית ו/או קבוצתית).