אני מקבל לא מעט פידבקים כאלו, ואני מודה שגם אצלי התחושה לא זרה. אבל, וזה אבל חשוב! יכול להיות שצריך להסתכל על זה מזוית אחרת לגמרי. במקום ללכת למקום הבומבסטי של "זה ישנה את הכל!!!", אולי כדאי להתבונן על המושג הזה "מטאוורס" דרך משקפיים אחרים, קרובים ומציאותיים יותר. קחו למשל את החברה המדהימה הזו שפגשתי בכנס ויוה טכנולוגיה בפריז.
סטייג' 11 היא חברת מטאוורס, שמתמקדת ספציפית בתחום המוסיקה. מה הם בעצם אומרים? בדומה למה ש-MTV עשתה לעולם המוסיקה (ברגע שהגיעו הקליפים הם ייצרו רובד חדש ונוסף להאזנה בלבד, לראשונה אפשר גם לצפות במוסיקה!), כך גם המטאוורס והם כחברה שמיישמת את התפיסה:
הופכים את המוסיקה למשהו שאפשר לא רק להאזין לו, בטח שלא רק לצפות בו (ותהיו בטוחים שהם לוקחים את היכולות של ויז'ואל למקום אחר ומתקדם בהרבה!) אלא גם משהו שאפשר לקחת בו חלק פעיל, לשחק בו, לייצר אינטראקציה דיגיטלית עם המוסיקה, העולם סביבו והאנשים ששותפים לחוויה.
צירפתי ווידאו קצר שמתאר את החברה והחזון שלה, לדעתי הם באים ממקום מאוד יצירתי אבל גם מציאותי ועכשווי, שכן כבר התקיימו "הופעות" (אם אפשר עדיין לקרוא לזה כך…) במטאוורס של ג'סטין ביבר, אריאנה גרנדה וטרוור סקוט, וברור שזו רק ההתחלה. אלו לא גימיקים, אלו הופעות דיגיטליות שהאמנים לובשים חליפה מיוחדת עמוסת חיישני תנועה והם נותנים הופעה שלמה רק בעולם וירטואלי, הכרטיסים הם בדולרים אמיתיים לגמרי! כך כך המרצ' שנמכר דיגיטלית אבל נקנה בכסף אמיתי לחלוטין.
שימו לב למהלך שהם יוזמים עם ה-DJ ומפיק המוסיקה דוד גואטה, בנוסף לכוכבים כמו סנוף דוג, אייקון ונוספים. אני צופה שהיכולות של סוכנות כזו יהפכו למבוקשים ומקובלים יותר, ואולי בדומה ליכולות סושיאל, קריאייטיב דיגיטלי, אפליקציות ועוד, סוכנויות וכל גורם שמעניק שירותים מהסוג הזה ללקוחות יצטרכו לייצר מחלקות חדשות שמתמחות בעולמות האלו.