כבר הרבה שנים שסיליקון וואלי מתעסקת ובוחנת דרכים לפצח את אתגר המציאות הרבודה. גוגל ספציפית נכשלה עם המשקפיים החכמים הראשונים שלה (שהיו ניסיון יפה וראשוני יש לומר, אבל השימוש העיקרי שלהם היה להרכיב ולהצתלם לרשתות, פחות עבור המטרה לשמה פותחו, מה גם שהם נראו מוזרים….).
בשבוע שעבר, במסגרת כנס המפתחים של גוגל, הם אפשרו הצצה שייתכן ותעשה תיקון לאותו הניסיון, משקפיים חכמים עם יכולות מציאות רבודה שאולי כן מצאה קילר אפליקיישן שימושי (מכבסת מילים ל: מסחרי).
המשקפיים מאפשרים למי שמרכיב אותם לצפות ב״כתוביות״ לכל שפה, כולל שפת הסימנים, בזמן אמת. כך למשל נניח שאתם בטיול בחו״ל, תוכלו לצרוך מידע מכל אדם שמדבר אליכם ולקרוא את הכתוביות לשיחה בזמן אמת דרך המשקפיים.
מעבר לעובדה שמבחינה עיצובית, הפעם המסגרת נראית עדכנית ואפילו רגילה לחלוטין, ללא סימנים של טכנולוגיה מוזרה, וזה אגב אחד האתגרים המשמעותיים שגוגל וגם חברות אחרות למדו מאותו הניסיון שלפני כעשור, אנשים לא ירכיבו או ילבשו טכנולוגיה שתגרום להם להיראות מוזרים, לכן חברות חברות טכנולוגיה ששואפות לייצר טכנולוגיה לבישה, חייבים לשלב עיצוב וערכים אופנתיים שבסופו של דבר יאמבדו את הטכנולוגיה ״מאחורי הקלעים״ כדי שלא תייצר חסמי שימוש.
לגבי הקילר אפליקיישן עבור משקפי מציאות רבודה, האם גוגל עלו פה על משהו באמת ייחודי? לא יודע להגיד. פורסם שאפל גם עבודת כרגע על משקפיים משלה, מעבר לעיצוב שלהם יהיה מאוד מעניין לראות לאיזה שימושים צרכניים ועסקים הם ייעדו את המוצר הצפוי שלהם, ובכלל לאן התחום הזה יתפתח, כעת שנראה שהטכנולוגיה ובעיקר ההבנה סביב התחום הבשילו