קטגוריות
דיגיטל חווית לקוח מדיה חברתית מודלים עסקיים עתיד צרכנות קמעונאות

מכירות דיגיטליות 3.0

פשוט מרתק לעקוב ולראות כיצד המונח ״מכירות דיגיטליות״ מתרחב לתתי-ענפים חדשים ויצירתיים יותר. שיתפתי פה בעבר על תחום הסושיאל קומרס, שמשלב בין רשתות סושיאל לבין מסחר מקוון (חיבור מתבקש, כמובן), כבר היום יש חיבורים בין מוצרים המוצגים באינסטגרם לבין יכולת מכירה ישירה בקליק, כנ״ל גם בטוויטר, פייסבוק התנסתה בעבר וממשיכה לייצר את החיבור האסטרטגי הזה. 

אתמול קראתי על דוגמה נוספת, מהסוג שבקריאה ראשונה הרמתי גבה כי החיבור לא נראה לי מתאים לכל סוגי המוצרים והשירותים, ואולי זה נכון באופן כללי, אבל המספרים פשוט הוכיחו אחרת: 

פינטרסט, היא יותר ״פלטפורמת השראה״ מבוססת ויז'ואל לטעמי מאשר רשת חברתית, אבל גם היא הבינה שהחיבור ליכולות שיווק ומכירה דיגיטליים הוא תחום שהם חייבים לפחות לבחון אותו. לאחרונה הם הוסיפו יכולת של בעלי עסקים ומשווקים להעלות קטלוג מוצרים לפלטפורמה, ולאפשר, דרך שותפים טכנולוגיים לבצע קניה און ליין.

היכולות האלו משכו את תשומת ליבם של Healey Brothers Auto Group, חברת שיווק ומכירה של כלי רכב בארה״ב, שהחליטו לערוך ניסוי בכלים החדשים. התוצאות הדהימו אותם והובילו להעמקת הפיילוט.

התוצאות העסקיות:

החברה מכרה 150 כלי רכב בתקופה של 3 חודשים בלבד, תוך הפחתה של עלות המכירה בכ-43%! הודות לחשיפה האורגנית הגדולה שפינטרסט מציעה. 

2 הסנטים שלי:

  1. תמיד כדאי להתנסות בכלים וטכנולוגיות חדשות, אם לא מנסים אז ב- 100% אין תוצאות, במקרה הגרוע, מפסידים את עלויות הפיילוט. אבל אם זה מצליח, אפשר לגלות עולמות חדשים, יצירתיים, אולי זולים ובעלי ערך רחב יותר…
  2. גם את הנקודה הזו כבר שיתפתי בעבר: דפוסי הצרכנות משתנים. מי שחושב אי אפשר למכור מוצר כמו רכב און ליין נמצא במקצוע הלא נכון. עובדה. לקוחות מגלים פתיחות לביצוע המחקר הצרכני שלהם ביותר ויותר זירות, פלטפורמות ומדיומים, ואין לדעת כיצד חשיפה באחד מאותם מקומות תתרום למכירה הישירה או אפילו לעקיפה….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *