שני המותגים השוודים, ענקית הריהוט איקאה ומותג האופנה הבינלאומי H&M חוברים יחד כדי להשיק מעבדת רעיונות חדשה שתיפתח בלונדון.
מטרת היוזמה החדשה: לייצר תשתית ליזמות/ים ומייקריות/ים לא רק להעלות רעיונות חדשים אלא גם ליישם אותם ולהפוך אותם למוצרים אמיתיים, בתחומי הקמעונאות, מכירה ברצפת המכירה, שילוב טכנולוגיות דיגיטליות במסע הלקוח הרב ערוצי, וכן פיתוח מוצרים שעולים בקנה אחד עם שני המותגים הגדולים.
כל יוזמה שכזו שתזכה להשתלב בתכנית תיהנה ממענק של כ-10K פאונד וכן תמידה מקצועית מצד צוות ליווי מקצועי שייצג את שתי החברות, במטרה לסייע ליוזמות להפוך למוצרים פרקטיים בשטח.
מהלכים מהסוג הזה לא נחשבים חדשים, כולם פועלים תחת תפיסת החדשנות הפתוחה (Open Innovation), במסגרתה ארגונים ומותגים "פותחים דלתות" עבור רעיונות רעננים וחדשים שמקורן מחוץ לארגון.
הנחת היסוד היא, שאין בעלות על רעיונות טובים וחדשים, ולפעמים דווקא רענון השורות והכנסת "דם חדש" ואוביקטיבי, דווקא כזה שמגיע מבחוץ מרקעים שונים ומגוונים יכולים לזהות הזדמנויות שהמערכת הקיימת יכולה לפספס. מניסיון אישי, יש לתפיסה יתרונות וחסרונות, צריך להגדיר מאוד במדויק מה הם אזורי ה"כאב" אותם רוצים לפתור ובכל זאת לשתף בחזון של המותג/הארגון כדי לתת סוג של מסגרת, אבל כזו שגם לא תגביל או תמנע הזדמנויות חדשות.
למקור
קטגוריות