ביוני האחרון במסגרת פסטיבל הקרייאטיב והחדשנות השנתי בקאן (Cannes Lions), Reddit יצאה בהכרזה חדשנית שלא רואים בכל יום, כזו שמסמלת בעיני רבים עידן חדש בתחום התובנות מבוססות הצרכנים (Customer Insights).
קצת רקע, למי שפחות מכיר:
Reddit שנחשבת לרשת חברתית סופר פופולארית ואיכותית (בעיקר בארה"ב), היא פלטפורמת מדיה חברתית ואתר בסגנון פורום, שבו תוכן נאצר באופן חברתי ומקודם על ידי המשתמשים באמצעות הצבעות. שם האתר הוא משחק מילים על הביטוי "I read it" (קראתי את זה).
הפלטפורמה פועלת כרשת של קהילות נישתיות, בהן משתמשים יכולים לתקשר עם אחרים שחולקים תחומי עניין, תחביבים ותשוקות דומות. בניגוד לפלטפורמות חברתיות אחרות שמתבססות על מעקב אחרי פרופילים, Reddit דומה יותר לאוסף של פורומים מסורתיים.
המבנה הייחודי הזה מאפשר למשתמשים למצוא ולהתחבר לקהילות שבנויות סביב תחומי עניין משותפים, ובכך ליצור מעורבות עמוקה יותר בתוך אותן נישות. לא בכדי, ש-Reddit מכונה לעיתים קרובות גם "דף הבית של האינטרנט".
Reddit שנוצרה לפני שני עשורים, הוקמה כדי לשמש כמרחב עבור אנשים להתחבר ולשתף מידע בעל ערך. כיום, Reddit היא המקום הכי אנושי באינטרנט, ואחד המקומות האחרונים בו מותגים יכולים לבנות קשרים אותנטיים, מבוססי אמון ומעורבות עם לקוחות. זו גם הסיבה שבגללה אומרים ב-Reddit: "כשאנחנו מביטים אל עבר 20 השנים הבאות, אנחנו מהמרים בגדול על הכוח של שיחות אנושיות לשנות דעות, לרגש, לספק תובנות – ולהנחות קבלת החלטות."

בחזרה להשקה בפסטיל קאן השנה:
החברה השיקה את Reddit Community Intelligence™, ארגז כלים המבוסס על הידע הקולקטיבי שנוצר מתוך מיליארדי שיחות אנושיות ברחבי Reddit ב-20 השנים האחרונות מאז שהוקמה.
זהו מנוע שמפעיל תובנות ומוצרים שאין לפלטפורמה אחרת יכולת להציע, ומתרגם את יותר מ־22 מיליארד הפוסטים והתגובות של Reddit לאינטליגנציה מובנית שמאפשרת קבלת החלטות שיווקיות חכמות יותר.
אז מה בדיוק הם השיקו?
הפלטפורמה מבוססת על מנוע בינה מלאכותית שמעבד את 22+ מיליארד הפוסטים והתגובות באתר, ומעביר אותם לתובנות עסקיות שניתנות לשימוש בזמן אמת. שני מוצרים עיקריים יצאו כאלפא:
הראשון: Reddit Insights (Alpha): כלי להאזנה חברתית (social listening) בשילוב AI, שמאפשר: תכנון קמפיינים על סמך תובנות ממשתמשים בדיקת רעיונות יצירתיים לפני השקה מעקב מדויק אחר סנטימנט למותג זיהוי קהלים חדשים ומגמות תרבותיות בשטח.
Reddit Insights, המופעל על ידי Community Intelligence, הוא סט כלים חדש שנועד לסייע למפרסמים למצות ערך אסטרטגי מהאוצר העצום של שיחות ב-Reddit. בין אם מדובר בזיהוי תובנות תרבותיות מתפתחות, באימות רעיונות קריאייטיביים או במעקב אחר הבריאות המותגית – Reddit Insights מסיר את החסמים המסורתיים של האזנה חברתית (social listening), ומספק נתונים מדויקים בהיקף רחב.
כשותפה בלעדית לשלב האלפא של Reddit Insights, קבוצת Publicis הצליחה להפיק ערך ממשי ממערכת התובנות החדשה של Reddit, ולהפוך את עולמות הקריאייטיב, האסטרטגיה והמיתוג לנתמכי דאטה קהילתי אמיתי.
כך ניצלה Publicis את Reddit Insights:
א. תכנון קמפיינים: אימות רעיונות קריאייטיביים מול שיחות צרכניות אותנטיות, וזיהוי רגעים תרבותיים בולטים.
ב. מודיעין תחרותי: הבנת התפיסות כלפי מתחרים על סמך ניתוח יותר מ־22 מיליארד פוסטים ותגובות.
ג. פיתוח מוצרים: גילוי צרכים לא ממומשים של צרכנים והזדמנויות לשיפור מוצרים, בעזרת ניתוח פידבק מהקהילה.
ד. מעקב אחר בריאות המותג: ניטור מתמשך של סנטימנט המותג לאורך זמן וסיוע בניהול מוניטין.
ה. ניתוח תרבותי: זיהוי מגמות תרבותיות בתחילת דרכן כדי לבנות אסטרטגיות שיווק פרואקטיביות.
“הכלי החדש של Reddit Insights חולל מהפכה באופן שבו אנחנו מבינים ומציגים סנטימנט למותגים – הוא מספק תובנות אותנטיות ובזמן אמת שמעבר לאזכורים – ומגלה מה אנשים באמת אוהבים או רוצים לשפר,” אמר ג'ואל לוננפלד, מנכ"ל Publicis Media Exchange בארה"ב.
“עם ויזואליזציה אינטואיטיבית, גילוי קהלים וניתוח מעשי – הכלי הפך לנכס הכרחי בתכנון קמפיינים, הצעות ללקוחות ומעקב ביצועים. הוא מאפשר לנו להגיב במהירות, לזהות הזדמנויות חדשות ולבנות אמון עמוק יותר עם קהלים דרך אינטליגנציה קהילתית.”
תוצאות בשטח:
עם מותגים כמו Hershey ו-Comcast צוותי Publicis הצליחו לזהות קהלים חדשים, למצוא הזדמנויות להרחבת מודעות למותג, להבין את סנטימנט הצרכנים ולהניע מעורבות משמעותית.
המוצר השני: Summary Add‑ons (Alpha): תוספת פרסום המופיעה מתחת למודעות ומציגה פוסטים חיוביים אמיתיים ממשתמשים, מה שמגביר אמינות ומעורבות שיעורי הקלקה – עם עלייה של כ־19% ביחס למודעות רגילותה. מדובר בתוספת חדשנית למודעות שמחברת בין כוח הבינה המלאכותית לקול האותנטי של המשתמשים.
מה זה בעצם עושה?
Conversation Summary Add-Ons מצרף פוסטים אמיתיים של משתמשים יחד עם תקציר קצר של תכונות המוצר – ומופיע ישירות מתחת למודעה. כך נוצר Social Proof (הוכחה חברתית) בזמן אמת, שמחזק את הביצועים ומעודד קבלת החלטות מהירה יותר מצד הלקוח.

מה המספרים מראים?
במבחני A/B שבוצעו בשלב האלפא, הפיצ’ר הזה הוביל לעלייה של +19% בשיעור ההקלקה (CTR) לעומת מודעות רגילות עם תמונה בלבד. בנוסף, הוא העלה את הרלוונטיות של המודעות וחיזק את הקשר בין מותגים לבין קהילות.
מותגים שהצטרפו לפיילוט מותגים כמו Jackbox Games ו־Lucid (חברת הרכב החשמלי מהסיליקון ואלי) השתתפו בשלב האלפא. Lucid, לדוגמה, ביקשה להבליט את השיחות האותנטיות שכבר מתנהלות ב־Reddit לגבי הדגמים שלה – כולל הסדאן עטורת הפרסים Lucid Air ורכב ה־SUV החדש Lucid Gravity. "בעולם הפרסום של היום, צרכנים מחפשים יותר מקמפיין מלוטש – הם רוצים אישור מאנשים שדומים להם," אמר אקהרו “AK” אוגוהומה, סגן נשיא בכיר לשיווק ב־Lucid.
"עכשיו משתמשי Reddit יכולים למצוא בקלות שיחות אותנטיות של בעלי רכבים נלהבים, ללמוד עוד על הביצועים של Lucid, טווח הנסיעה ואיכות הבנייה – ממקור ראשון."
מבט לעתיד: שילוב בין בינה מלאכותית לאנושיות "אלו מוצרים שרציתי לבנות מאז היום הראשון שלי ב־Reddit," אמרה ג'ן וונג, סמנכ"לית התפעול של Reddit. "בעולם שבו הבינה המלאכותית משתלטת על התוכן – הערך של תוכן אנושי רק הולך וגדל.
עם Reddit Community Intelligence™, Reddit לא רק מציגים תובנות – אלא מספקים הקשר עמוק, זוויות חדשות, ואת הקול האנושי – בקנה מידה רחב." הפיצ'רים Reddit Insights ו־Conversation Summary Add-Ons הם רק ההתחלה. Reddit ממשיכה לפתח כלים חדשניים תחת פעילות Reddit Community Intelligence™, בעיקר עבור משווקים ומותגים שמחפשים דרכים יעילות, מדויקות ואותניות יותר להתחבר לקהלי היעד שלהם.
תגובה אחת על “כיצד Reddit מגדירה מחדש את עולם התובנות מבוססות הלקוח?”
תודה רבה מעניין מאוד.
תודה כללית גם על הכתיבה השבועית. אני נהנה וזה מפיק לי ערך רב, כל שבוע.
שאלה – ברמה הפרקטית, האם יש ערך לרדיו ולפיצ׳רים האלו בשוק הישראלי המקומי?
תודה
יהונתן רון