קטגוריות
AI DATA Storytelling מדיה חברתית מודלים עסקיים שיווק דיגיטלי

מטא חושפת את הדור הבא של הפרסום הדיגיטלי – עם בינה מלאכותית בלבד

מהפכת הפרסום של מטא יוצאת לדרך:
עד סוף השנה הבאה, מותגים יוכלו ליצור קמפיינים שלמים בפייסבוק ואינסטגרם – בעזרת בינה מלאכותית בלבד. בלי קופירייטרים, בלי מעצבים, בלי מנהלי קמפיינים.
מטא מציעה: אתם תכניסו מוצר ותקציב – וה-AI יטפל בכל השאר.
מה זה אומר על עתיד הקריאייטיב, ומה תעשיית הפרסום חושבת על זה?

במהלך שעשוי לשנות את חוקי המשחק של עולם הפרסום הדיגיטלי, מטא צפויה לאפשר למותגים ליצור ולמקד פרסומות בפלטפורמות שלה – באמצעות בינה מלאכותית בלבד – כבר עד סוף השנה הבאה.

למה זה משנה?

97% מההכנסות של מטא מגיעות מפרסום. לכן, כל שינוי במודל הזה לא רק משפיע על החברה עצמה, אלא מטלטל את כל תעשיית הפרסום הדיגיטלי.
כשההשקעה הגדולה ביותר של מטא (AI) מתחילה להזין את מקור ההכנסה העיקרי שלה – מדובר בשינוי תפיסתי עמוק.

איך זה יעבוד?

מותגים יצטרכו רק להזין למערכת תמונה של המוצר ויעד תקציבי.
מערכת ה-AI של מטא תייצר את המודעה כולה – כולל טקסט, תמונה ווידאו – ותגדיר את הקהל המתאים בפייסבוק ובאינסטגרם, כמו גם את אופן פיזור התקציב בין הפלטפורמות.


בהמשך, הפרסום יהיה גם מותאם-משתמש באופן דינמי – לדוגמה: משתמש מאזור מושלג יראה רכב נוסע בהרים קפואים, בעוד שמשתמש עירוני יראה אותו משתלב ברחוב סואן.

מה מסתתר מאחורי הקוד?

האם זו פסגת הפרסום הממוקד – או תחילתה של תקופת "דייסת-AI" חסרת השראה בעולם הסושיאל?
השאלות רבות:

  • האם מותגים גדולים יסכימו לוותר על שליטה קריאטיבית רק כדי לחסוך?
  • האם מטא תפתח מודלים ייחודיים לכל מותג כדי להגן על זכויות היוצרים שלו?

לצד ההתלהבות, ברור שגם כאן – כמו בכל יישום רחב של GenAI – יש עדיין הרבה פינות ללטש.

אז מי ירוויח?

כפי שניתן לצפות, מניית מטא זינקה ב־3% עם פרסום החדשות, בעוד שמניות ענקיות הפרסום כמו WPP, Omnicom ו־Interpublic ירדו בין 2% ל־4%.

אבל אם מסתכלים קדימה: עסקים קטנים ובינוניים צפויים לקפוץ על ההזדמנות ולחסוך זמן וכסף.
לעומתם, מותגים גדולים עשויים דווקא ללכת בכיוון ההפוך – להשקיע יותר ביצירתיות אנושית כדי לשדר יוקרה ואיכות אנושית.

מי היה מאמין שבשנת 2025, שימוש באנשים יהפוך לסימן למותג פרימיום?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בכל שישי אני משתף במהלכים דיגיטליים חדשים ומעוררי השראה.

רוצה גם לקבל למייל?