קטגוריות
AI DATA Storytelling השראה מודלים עסקיים עתיד

החוקים לא השתנו. מדובר במשחק אחר לחלוטין.

תם עידן היתרון התחרותי
הסביבה התחרותית נמצאת בתנועה מתמדת. הזדמנויות אטרקטיביות ורווחיות הופכות גלויות וזמינות עבור יותר שחקנים, ולעיתים קרובות המשאבים לנצל הזדמנויות אלו זמינים יותר גם כן, במגוון רחב וזול יותר של אפשרויות יישום.

במשך רוב המאה ה-20, הגדולים אכלו את הקטנים. עסקים עשירים וחזקים היו בעלי הכלים, היכולות והתקציבים כדי לשלוט בכל שוק נתון. מה שאנחנו רואים במאה ה-21 הוא שהמהירים מנצחים את האיטיים, מה שמייצר בעיה ואתגר לא פשוט עבור העסקים הגדולים. מתחרים זריזים וגמישים הם לרוב בעלי סיכויים גדולים יותר לבצע מהלכים ראשוניים ושאפתניים. התגמולים עבור המהלכים הראשוניים יכולים להיות משמעותיים. אז איך מנהלים שינוי מתמיד?

אז מה השתנה? הכל!

תם עידן היתרון התחרותי
הסביבה התחרותית נמצאת בתנועה מתמדת. הזדמנויות אטרקטיביות ורווחיות הופכות גלויות וזמינות עבור יותר שחקנים, ולעיתים קרובות המשאבים לנצל הזדמנויות אלו זמינים יותר גם כן, במגוון רחב וזול יותר של אפשרויות יישום.

שפע של אפשרויות
בכל השווקים, האפשרויות הולכות ומתרבות בקצב אקספוננציאלי. גם אם לקוחות מכירים, סומכים, או אפילו אוהבים מותג מסוים, מעולם לא היה זול ומהיר יותר לבחון אפשרויות חדשות. המציאות הזו יוצרת שחיקה בנאמנות ומגביר את הצורך של כל המותגים להתמודד באופן מתמיד עם צרכים וציפיות שמשתנים במהירות.

קצב אימוץ השינוי
קצב החדשנות עלה משמעותית—אך מה שעלה בקצב אקספוננציאלי הוא גם קצב האימוץ של החדשנות. למערכות אקולוגיות יש את הכוח להפיץ ולהרחיב את האימוץ של טכנולוגיות חדשות למיליוני לקוחות במהירויות שמעולם לא נראו קודם לכן.

סבבי משוב קצרים יותר
שימוש חכם בנתונים ובבינה מלאכותית יצר במקרים רבים, מעגלי משוב כמעט מידיים ורציפים בין התנהגות הלקוחות לחדשנות המוצר. סבבי משוב מהירים אלו מעניקים לחברות שמשתמשות בהן יתרון עסקי דרמטי בעצם הפוטנציאל שלהן להגיב מהר – ובדויק!

הקשר הבלתי ניתן להפרדה בין מותג לעסק
עסק, המותג שלו וההנהגה שלו הופכים לבלתי נפרדים זה מזה. השקיפות והפחתת אי-הסימטריה במידע מביאות לכך שמותגים משקפים את מה שהעסק ועושה, ולא רק את מה שהוא אומר—כך שעסקים כיום מושתתים בעיקר על אמון ויחסים, ולא רק על אספקה של מוצרים.

שינוי מסגרות הייחוס
מסגרות הייחוס של הצרכנים משתנות. הציפייה למיידיות כמו של Uber, השפע של Spotify והפשטות של Google משפיעה על כל היבט בחיים ובתחומים עסקיים שונים, ומעלה את הרף למה שנחשב "מספיק טוב".

מזהות להובלה
אנו ניצבים בפני משברים קיומיים כגון שינויי אקלים, דלדול משאבים וקונפליקטים עולמיים, ומובילי מותגים נמצאים בנקודת מפנה; האם הם רוצים להיתפס כחלק מהבעיה או כחלק מהפתרון? בזמן של חוסר אמון כלפי מוסדות, ממשלות ואפילו ארגונים לא-ממשלתיים, ההובלה החברתית נתפסת כיום כתפקיד מרכזי של עסקים ומותגים, וצרכים לא מוכנים לקבל מותג שלא נוקט עמדה ברורה.

שיפור השטף וההבנה
כל אדם עם סמארטפון יכול לבנות הים מותג. במידה מסוימת, כולנו מנהלי מותגים. אנו יוצרים את הנרטיבים האישיים שלנו דרך הרשתות החברתיות, מה שמגביר את רמת ההבנה הכוללת ומעביר את המומחיות ממגדל השן אל הרחוב. זה משנה את ההבנה וההקשר הכוללים שלנו לגבי מתי, היכן, מדוע ואיך מותגים מופיעים.

השפעה נמצאת בכל מקום
מותגים כבר לא שולטים באופן בלעדי בנרטיב שלהם. בעידן שבו כל אחד יכול לפרסם כל דבר, וקבוצות יכולות להפוך לתנועות בקנה מידה רחב ובמהירות, מותגים ועסקים צריכים לקבל את העובדה שהם כבר לא משדרים מסרים חד-כיווניים, אלא מעורבים בשיחה שוויונית יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *