"90% ממאמצי ה-GenAI של קוקה-קולה היא בצמיחה ולא רק בהתייעלות, שכן אני מאמין ש-AI היא כוח טרנספורמטיבי לעולם השיווק".
כך אמר מנהל השיווק הגלובלי של קוקה-קולה, מנואל ארויו שדיבר בפסטיבל הקרייאטיב בקאן שהסתיים בחודש שעבר. הוא גם ציין שקוקה-קולה רחוקה מלהיות מושלמת בהיבט הזה, אבל מה שכן: החברה הקימה ב-2023 צוות עבודה ייעודי במטרה ללמוד, ולהתנסות וגם לטעות בנושא, כדי לאמן את השריר.
"אני מעודד את הצוות שלי לערער ולבחון/לחקור מחדש כל דבר שנודע במותג", במובן הזה שאין פרות קדושות ושבלי ניסוי וטעייה, פשוט נישאר מאחור…". ההוכחה: "נחלנו כישלון מפואר עם ההשקה של New Coke, מה שמאוד השפיע על המוטיבציה המותגית להתנסות ולאתגר, אבל דם חדש בארגון מינף את האירוע כדי להחזיר את החשיבות לנושא ההתנסות כאסטרטגיה מובילה".
דוברת נוספת שהתארחה באותו הפנאל: מיה לנג וואנג (mie-leng-wong), שגנית נשיא למותגים בינלאומיים ב-Mondelez (ביניהם: קדבורי). וואנג סיפרה על הניסוי המאוד מוצלח שהם עשו בעזרת GenAI בהודו:
בזמן שלקמעונאים הגדולים יש את המשאבים להתנסות ולבצע מהלכי שיווק מבוססי GenAI, למכולות ולסופרים השכונתיים אין את היכולות הללו, מה שמגדיל פערים ומקשה על התחרות.
קדבורי הודו יצאו במהלך שבו רתמו את שחק הבוליווד הגדול ביותר במדינה (Shah Rukh Khan), והנגישו לכל מכולת/סופר אתר שבו הם יוכלו להתאים את המסרים שלו לשם ומיקום החנות, וכך למעשה נוצרו כ-400,000 סרטונים של השחקן, מקדם את קדבורי עם פרסונליזציה של המסרים כדי לייצר טראפיק לחנות.
ווואנג גם אמרה: "אם סמנכ"לי שיווק הם מנהיגים ארגוניים, במיוחד בעידן הזה, המשמעות היא שהם גם מנועי צמיחה בשירות הארגון". כדי להוביל זאת, הארגונים *חייבים* לגייס ולאמץ אנשים בעלי גמישות מחשבתית, יצירתיות ובעיקר כאלו שיודעים ללמוד מהר.