כמידי שנה, חברת בזק מפרסמת את דו״ח האינטרנט השנתי, מסמך שמרכז בתוכו המון נתונים שמשקפים את דפוסי הצריכה של הציבור הישראלי. אני עוקב אחרי הדו״ח הזה כבר שנים רבות, ובעיקר מרתק לראות את השינויים העמוקים שמתרחשים, ועד כמה הם קשורים לנורמות וערכים שמשתנים גם הם, זאת מבלי להתייחס לטכנולוגיה שמשתנה גם היא מיום ליום.
ריכזתי מהדו״ח כמה נתונים שעניינו אותי במיוחד:

ל- 45% מבני הנוער ול- 30% מהילדים פרטי האשראי של הוריהם מוזנים בנייד או במחשב שלהם
65% מכירים את chatGPT רק 35% מכירים את Bard ו 36% מכירים את Bing
57% מעדיפים לא לענות לטלפון ולכתוב הודעה במקום58% מעדיפים לתקשר באמצעות הודעות (קוליות/ טקסטואליות)
78% מהמשתמשים מחליפים במידה מסויימת את החיפוש בגוגל בחיפוש באמצעות AI 73% כבר מחליפים את החיפוש בגוגל ועוברים לחיפוש ברשתות וביוטיוב

האינטרנט חשוב לנו יותר ממזגן וגם מנטפליקס שעון חכם ובו מוצג סכום לתשלום 90% לא מוכנים לוותר על האינטרנט לתקופה ארוכה לעומת 76% שלא מוכנים לוותר על המזגן
47% מהנוער מנהלים פרופיל נוסף ברשתות תחת שם בדויבוחרים את מי לשתף 67% מהנוער משתפים חלק מהתכנים לחלק מהעוקבים שלהם
ילדים מקבלים היום סמארטפון בגיל צעיר יותר: אם ב-2011 הגיל הממוצע היה 11, כיום הממוצע הוא סביב גיל 7. לכ-60% מהילדים בגילאים 6-9 יש סמארטפון

הישראלים לא רק נוטשים את המזומן, אלא גם את הארנק: האימוץ של התשלומים הדיגיטליים בארץ הולך וגובר: ב-2019 כ-30% בלבד שילמו באמצעות תשלומים דיגיטליים, כיום המספר עומד על כ-50%. כ-70% הביעו רצון להעביר את כל התשלומים שלהם למובייל
הרשתות החברתיות מהוות מקפצה משמעותית לעידוד צרכנות דיגיטלית: כ-30% מהישראלים קונים בעקבות מוצרים שנחשפו אליהם בערוצי הסושיאל
הישראלים מאזינים יותר לפודקאסטים: ב-2019 כ-32% מהציבור העיד שהוא מאזין לפודקאסט, ב-2023 המספר כבר עמד על כ-55%