רגע לפני סוף 2023, וספוטיפיי עושה את זה שוב. מי שזוכר (וגם מי שלא), בשנה שעברה ממש בתקופה הזו, ספוטיפיי השיקו פרויקט סיכום שנה פרסונלי, ברמת הלקוח הבודד. הם שלחו קישורים לכל המשתמשים, והציגו שם סיכום פרסונלי שמפרט נתונים כמו: זמן ההאזנה הכולל שלך במשך השנה, מה המוסיקה שהעזנת לה הכי הרבה, איזה אומן הכי מושמע אצלך בפלייליסט? ועוד ועוד.
המהלך הזה של ספוטיפיי היה אולטרה מוצלח כי הוא עשה כמה דברים ממש חכמים:
1. מתנה שהיא חוויה פרסונלית. אמיתית. חברות רבות מתייחסות לשירותים שלהן כפרסונליים, בזמן שבפועל הן מציעות הצעות לקבוצות של לקוחות בעלי מכנה משותף. לא ספוטיפיי. להגיע לרמת פרסונליזציה של הלקוח הבודד ולהציג לו אוסף של נתונים אישיים זו אומנות.
2. ביצוע: אומרים, ובצדק, שרעיון טוב הוא רק חלק קטן מהאירוע. החלק המשמעותי לא פחות הוא הביצוע. גם פה ספוטיפיי עשו מהלך שבוצע בצורה מושלמת: היא הצליחה לייצר ולשווק סיכומים אישיים של עשרות מיליוני משתמשים ברחבי העולם, במעטפת ממשקית ועיצובית מגניבה וצבעונית, איסוף והצגת הנתונים וכל החוויה עבדה בצורה מושלמת.
3. מהלך Growth Hacking מושלם. המושג מגיע מעולמות השיווק של מוצרים דיגיטליים וטכנולוגיים, ומשמעותו בבסיס הוא לייצר צמיחה או לפחות הפצה של מסרים בעזרת כוח הלקוחות/המשתמשים עצמם. גם בהקשר הזה, ספוטיפיי עשו עבודה משובחת, שבאה לידי ביטוי במיליונים של משתמשים ששיתפו את סיכומי השנה האישיים שלהם ברחבי הרשת, מה שמייצר לספוטיפיי חשיפה מטורפת, מבלי לשלם עבורה (ישירות לפחות).
וממש אתמול (רביעי בלילה), קיבלתי סמס מדרור גנות, מייסד ומנכ״ל ADIO, חברת מדיה ופלטפורמת אודיו דיגיטל והשותפה העסקית של Spotify בישראל את הקישור שבלחיצה למעשה מייצר במקום את הסיכום השנתי האישי שלך. השנה ספוטיפיי הוסיפו כמה חידושים מעניינים לסיכום, למשל: הצגת האומנים המושמעים ביותר בחודשים ספציפיים של השנה (אצלי למשל אהוד בנאי כיכב בספטמבר).
בקיצור, רוצים גם?לחצו כאן ליצירת הסיכום השנתי שלכם.