אחד הדברים שיותר מזוהים אם הסניפים של איקאה הם החדרים המעוצבים שפוגשים בהליכה בין המחלקות השונות. בימים אלו ממש, המבקרים בסניף איקאה בטורונטו קנדה יתקלו ב״חדר״ שהוא קצת שונה מכל האחרים: *הוא ריק לחלוטין.*
החדר שגם קיבל את השם: ״Empty Showroom״ הוקם עם מטרה מאוד ברורה: לעודד את לקוחות החברה להוריד אפליקציה ייעודית של איקאה שמאפשרת לכל אחת ואחד להפוך למעצבים ולמעשה להלביש בעזרת AI ומידול מבוסס 3D את החדר בשלל מוצרי החברה.
הלקוחות שיעצבו את החדרים מוזמנים גם לשתף את היצירות שלהם ברחבי הרשת תחת התיוג: #IKEAKreativContestToronto, והזוכה יהנה משובר רכישות של 2,500$ ברשת.
מה שיפה במהלך בעיני הוא גם ההתבססות על התובנה שאיקאה היא Enabler של ביטוי עצמי ויצירתי. להבדיל ממותגי ריהוט ועיצוב הבית, איקאה מיתגה עצמה בחכמה רבה כמותג שנותן רעיונות ללקוחות לגבי מה ישים ואפשרי בקומבינציות הנכונות בין המוצרים (בעזרת צוות מעצבות ומעצבים כמובן), אני בטוח שאתם מכירים את התחושה שאני מדבר עליה.
האפליקציה המדוברת לוקחת את זה צעד קדימה ויודעת ״לתרגם״ את מה שקיים בדמיון למציאות (אמנם וירטואלית), כבל מעצימה בדרך את הלקוחות לדמיין, להתנסות, לייצר חיבורים – לעצב, עם חיבור טבעי בין הטכנולוגיה לבין המוצרים הפיזיים.
למקור