קטגוריות
Uncategorized

מה זו בכלל אסטרטגיה?

זה ביטוי שנזרק לאוויר בקלילות רבה למרות כובד משקלה על הפעילות העסקית, ולרוב הארגונים והמותגים אין אותה בכלל.

 
במסגרת ספר מרתק שאני קורא בנושא, בחרתי לשתף אתכן.ם בזווית שלדעתי היא מאוד מעניינת:

קל להתבלבל, אבל למעשה ישנם כמה סוגים של אסטרטגיות, ויותר במדויק: הן מסודרות בשכבות. 3 המרכזיות (התמונה שצירפתי הבוקר ממחישה את החלוקה וגם את ההיררכיה):

  1. אסטרטגיה עסקית: באחריות המנכ״ל/המייסד.ת
  2. אסטרטגיה מותגית: לרוב מבוצעת על ידי סוכנויות מיתוג
  3. אסטרטגיה שיווקית: סמנכ״לי השיווק בתמיכה של משרדי פרסום

במציאות, אם תשאלו את רוב הארגונים: ״מה האסטרטגיה העסקית שלכם?״, התשובה תהיה אמורפית וביקר לא אחידה לאורך ההנהלה. לכן, משרדי מיתוג ופרסום צריכים להתמודד עם הפערים הללו, יהיו לא מעט דעות וגישות לא מגובשות וכפועל יוצא המשקל של הסוכנויות החיצוניות יהיה משמעותי יותר על התוצר הסופי, כיוון שהבריף שהם יקבלו יהיה פחות ממוקד וברור. 

מצד שני, אצל מותגים וארגונים שכן יש להם אסטרטגיה עסקית חזקה וברורה (אפל, נייקי), הבריף יהיה מאוד ברור וממוקד, ובהתאמה המשקל של הסוכנויות המלוות יהיה קטן יותר (לא קריאטיבית אלא ביכולת ההשפעה שלהן על הארגון עצמו). ארגונים בעלי אסטרטגיה עסקית ברורה ידעו בדיוק האם התוצרים של הסוכנויות מתאימות למותג או לא, וזו אגב סיבה נוספת מדוע חשוב שתהיה אסטרטגיה עסקית ברורה ומגובשת.

לכן, כסיכום: חשוב לזכור:  Business -> Brand -> Comms

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *