שופיפיי התרגלה לגייס עובדות ועובדים שהם יזמים בנשמתם, כאלו שהיזמות מובילה אותם בקריירה ובאספירציות המקצועיות. ככאלו, הם מחדירים לתרבות הארגונית ערכי חדשנות בעבודה השוטפת, בציפיות מעצמם ומאחרים, בסטנדרטים ולמעשה בכל דבר שהם עושים.
כחממה ליזמים, התרבות הארגונית של שופיפיי מעדיפה עובדים שעסוקים בשינויים במקום בפגישות. בינואר האחרון, החברה ערכה ניסוי שנקרא: ״Chaos Monkey״, (שיטה במקורה בנטפליקס). כשהעובדים חזרו מחופשות החגים, החברה מחקה את כל היומנים של העובדים בלי יוצא מהכלל, במטרה לבדוק מה באמת קריטי ומה הוא בר ויתור.
סה״כ נמחקו כ-12,000 פגישות,חלקן קבועות וחוזרות, שבחישוב גס מהוות כ-322,000 שעות של פגישות, שהן כ-36 שנים (!) של פגישות. כמובן שחלקן כן היו חשובות ואפילו חזרו ללו״ז, אך מצד שני הרבה מאוד מהפגישות שנמחקו לא חזרו ללו״ז, מה שאומר שהן לא היו חשובות מההתחלה.
איך השיטה תורמת לתרבות הארגונית לאורך זמן? כאמור בחברה שמדגישה את ערך היזמות, אימוץ שינויים כחלק מהשגרה מחזקת חשיבה אסטרטגית שנועדה לבחון מה באמת חשוב ומה לא. מה מייצר ערך (ואיזה) ומה Nice to have. עובדים בסביבה שכזו (שממש לא מתאימה לכל אחד), מדגישה את הדינמיות שבחשיבה ובעבודה, בהתאמות חדות תוך כדי תנועה, אין סנטימנטים לפרויקטים שהחלו, מה שחשוב הוא הערך שההשקעה מייצרת.
כשאומרים ״לא״ למשימה או פרויקט שעל הפרק, בעצם מאפשרים ומייצרים הזדמנות לרעיונות והזדמנויות אחרות שהן טובות יותר. אך בכל פעם שאומרים ״כן״ לפרויקט או לרעיון, אנחנו בעצם נועלים וחוסמים הזדמנויות לאפשרויות אחרות שייתכן והן טובות יותר. עבור שופיפיי, לא מספיק רעיון טוב, אותה הצעה חייבת לייצר ערך ברור לרוב הלקוחות שמוכרים דרך הפלטפורמה, לאורך זמן (ז״א לא מספיק משהו נקודתי).