קטגוריות
AI Design Uncategorized אסטרטגיה אפל מודלים עסקיים קמעונאות

האם הקסם של אפל יעבוד עם משקפי ה-AR שלה?

ב-2014 רק כ-7 מיליון שעונים חכמים נמכרו ברחבי העולם, חמש שנים אחרי עם השקת השעון החכם של אפל, השוק הזה צמח כמעט פי 10 עם כ-93 מיליון שעונים שנמכרו. לא רק שאפל הפכה לשחקנית המובילה בשוק הבינלאומי, כניסתה גם דרסה ולמעשה מחקה מהשוק שחקנים אחרים כגון Jawbone ו-Pebble (מישהו זוכר אותם בכלל?). ועוד נתון מטורף: שוק השעונים של אפל גדול יותר מכל שוק השעונים השוויצרים!

לאפל יש כוח שהוכח הסטורית: לייצר קטגוריה חדשה ו/או להשתלט על קטגוריה קיימת. היא עשתה זאת עם ה-iPod והשקת חנות המוסיקה שלה, מה שגם מחק מהמפה שחקנים קטנים אחרים, ואפילו יותר מזה, היא הפכה את ההאזנה וההתעסקות במוסיקה דיגיטלית למשהו קול (זוכרים את הווקמנים, מינידיסקים ונגני ה-MP3 המכוערים של פעם?!)

וכמובן שאי אפשר להתעלם מההשפעה הדרמטית של אפל על שוק הסמארטפונים: ב-2006, נמכרו כ-82 מיליון סמארטפונים, חמש שנים בלבד אחרי (ועם השקת האייפון), 334 מיליון סמארטפונים נמכרו. אפל הגדירה את הקטגוריה, לאחר מכן הושק האנדרואיד והשאר היסטוריה.

ועכשיו נשאלת ה-שאלה: האם אפל תשכפל את נוסחה עם ההשקה הצפויה של משקפי ה-VR שלה? בדומה לשוק השעונים ונגני המוזיקה, ללבוש מכשיר גדול ומסורבל על הפנים לא משדר קול, אך מצד שני יש לה משאב נדיר שאין לאף שחקן אחר בעולם: יותר מ-2 מיליארד מכשירי אפל פעילים ברחבי העולם! מה שמעניק לה כוח פסיכי בקידום/עידוד/שיווק מוצרים חדשים (זוכרים ששיתפתי ממש לא מזמן על הפקדות של כ-מיליארד דולר תוך שבוע לקופת החיסכון של אפל דרך הארנק הדיגיטלי שלה?).

משקפי VR הם מוצר ושוק עם הימור גבוה בהרבה מהמוצרים הקודמים: הוא צפוי להיות יקר יותר (סביב ה-3k$) ולכן לא מוצר להמונים, לפחות בהשקה, הוא מיועד קודם למפתחים, ולא ברור מה תהיה מפת השוק אחרי הכניסה של אפל אל מול סמסונג, מטא, מיקרוסופט ועוד שכבר פועלות בו. האם אפל תייצר בשנים הבאות אקוסיסטם סביב המשקפיים האלו? חנות אפליקציות במיקוד VR, מחירים נגישים יותר (אולי סדרת מכשירים?) וכמובן לוק שמשדר קול ונחשקות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אנחנו עושים שימוש בעוגיות כדי לשפר את חוויית הגלישה שלכם. בהמשך השימוש באתר אתם מסכימים ל מדיניות הפרטיות .

בכל שישי אני משתף במהלכים דיגיטליים חדשים ומעוררי השראה.

רוצה גם לקבל למייל?