קטגוריות
Storytelling אסטרטגיה השראה מודלים עסקיים עבודה 3.0 רוצים שינוי? שיווק דיגיטלי

איך קהילות תורמות לפעילות העסקית

אתמול התקיים המיטאפ של יעל אורן ושלי תחת הכותרת הזו במשרדים של 2BVC בתל-אביב. למרות השבוע המאתגר עם כל מה שקורה מסביב, שמחתי לפגוש כל כך הרבה אנשים מעניינים מתעשיות שונות ומגוונות (תודה לכל המשתתפות והמשתתפים פה מהברודקאסט שהגיע!).


מטרת המיטאפ: לנסות ולענות על שאלות כמו: מה זה בעצם אומר קהילה? מה ההבדל בין קבוצה לבין קהילה? איך משפיעים הערוצים והכלים הדיגיטליים על ההקמה והניהול של קהילות וכמובן- למה להקים בכלל קהילה? ומה זה תורם לפעילות העסקית?


3 הביסים האישיים שלי:

נתחיל מהסוף: למדתי המון ברמה האישית! מדובר בתחום גדול ומרתק, ועצם הדיון שהתקיים אתמול הוכיח כמה מדובר באתגר מורכב אבל מלא בפוטנציאל ובערכים שכל הצדדים יכולים ליהנות ממנו. בסוף, למותגים ועסקים מדובר בכלי שיווקי פר אקסלנס, כזה שכשנעשה כמו שצריך מבוסס על אותנתיות, נדיבות ברמת הערך שהוא מייצר, בכלי ליצירת בולטות והעדפה (וכולנו יודעים איזו השקעה יקרה זו כשמנסים להשיג את זה בעזרת פרסומות ומודעות…).


התובנה השניה: לטעמי לפחות זו טעות לייחס את ניהול הקהילות למחלקת השיווק או משאבי האנוש. קהילה היא אמצעי ולא מטרה בפני עצמה. היא צריכה לענות על מטרות עסקיות ככלי שאמור לשרת את כלל הארגון/המותג (אבל לא בהכרח להימדד לפיהן בטח שלא בהתחלה!).

חייבים מנוע, קטליזטור, מישהי/מישהו שלוקח על עצמו להקים לנהל לדחוף ולהניע את שאר הגורמים העסקיים כדי שייקחו חלק, אחרת זה פשוט נועד לכישלון מראש.

התובנה השלישית: קהילה היא דבר חי ונושם. זה לא פרויקט וגם לא ממש מוצר, זו חיה אחרת, דינאמית שמתחילה ממקום אחד ומתפתחת למקומות אחרים ובלתי צפויים (לטוב ולרע), וכדאי להיות מוכנים לזה.

אני אצטט דברים שאמרה אחת מחברות הפאנל, תמר אברסון, מובילת צוות הקהילה של חברת הפינטק ״רייזאפ״: ההוכחה הטובה ביותר לכך שהקהילה שלהם חזקה, חיה ובועטת היתה כשיצאתי לחופשת לידה וכמוני גם מנהלי החברה ראו שהקהילה לא תלויה במקימים ובמנהלים שלה, הקהילה פועלת, מתפקדת וחיה בפני עצמה!״.


תודות: ליעל אורן, יזמת קהילות ומייסדת ״קומינה״, לתמר אברסון מרייזאפ ולמירב מייזלר מייסדת ומנהלת הקהילה של F5, וכמובן לשרון רם שבזכותה הכל תיקתק כמו שצריך, ול-2BVC על הנדיבות לארח את המיטאפ!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *