קטגוריות
Storytelling אסטרטגיה אפל השראה מודלים עסקיים עתיד

זו לא שאלה של מחיר, אלא של חזון

שתי תמונות שמדברות בדיוק על האמירה שבכותרת.

הראשונה, שטח אדמה באזור מדברי שומם וצחיח בארה״ב, מהסוג שמראים במערבונים עם צמחיה מתגלגלת ברוח. שלט בודד מציע את השטח למכירה תמורת 3 מיליון דולר. על השטח הזה יקום יום אחד מלון שיהפוך לחלק באזור הסטריפ היוקרתי בלאס ווגאס, ״מגרש המשחקים״ של ארה״ב. 

התמונה השניה: שיק של 5 מיליון דולר שכתב סטיב ג'ובס בתמורה לרכישת צוות! טכנולוגי מתוך חברת ״לוקאס פילם״, שהתמחה באנימציה ממוחשבת.

ג'ורג' לוקאס שם אותה על המדף, וג'ובס שבדיוק שנה קודם הודח מחברת אפל, החליט לרכוש אותה. לקח לג'ובס ולצוות שמוכר יותר כפיקסאר כמעט עשור להפיק את סרט האנימציה הממוחשבת הראשון: ״צעצוע של סיפור״ שהפך לסנסציה בינלאומית.

שבוע אחרי פיקסאר הונפקה והפכה את ג'ובס למיליארדר. 

ב-2006 דיסני רכשה את פיקסאר תמורת 7.4 מיליארד דולר, בעסקת ענק שנסגרה סופית 30 דקות לפני מועד האישור של הדירקטוריון של דיסני.

בשני המקרים, היזמים, אנשי החזון ראו דברים שאחרים לא הצליחו לראות, וסביר שלא באשמתם. אבל, אותו החזון ומעבר לזה גם המוכנות הנחישות, הסובלנות להשקיע ולבנות על בסיס היסודות אמפריה, הפכו את היסודו לאמפריות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *