קטגוריות
DATA אמזון מדיה חברתית מודלים עסקיים מטאוורס פינטק צרכנות קמעונאות שיווק דיגיטלי

הסושיאל קומרס של סין עושה בית ספר לשוק המערבי

שיתפתי פה בעבר לא מעט לגבי תחום הסושיאל קומרס, השילוב בין מסחר מקוון לבין סושיאל, משפיענים והחיבור הלוהט בין מכירות דיגיטליות לבין ווידאו לייב. 📲💸

מסתבר ש-Bytedance תאגיד הטכנולוגיה הסיני שמחזיק בין היתר בטיקטוק (הסיני…) ייצר הכנסות של כ-200 מיליארד דולר (!) ממכירות דיגיטליות ב- 2022 בסין בלבד, וכ-4.4 מיליארד דולר בדרום מזרח אסיה (נשמע מעט ביחס לסין אבל עדיין מדובר בסכום די מדהים בכל קנה מידה). 😮💰

סושיאל קומרס, או יותר נכון Social Streaming Video Commerce נחשב כבר שנים לחלק מרכזי ומשמעותי מתרבות צריכת האינטרנט בסין במיוחד וגם בדרום מזרח אסיה, בנפח כזה שתאגידי הטכנולוגיה הגדולים במערב עוקבים ובוחנים בקנאה, באספירציה נואשת להעתיק וליישם גם בשווקים המערביים, ללא הצלחה לפחות לבינתיים. ה״זרוע״ המערבית של Bytedance, הלו היא טיקטוק שאנחנו מכירים נאבקת לנסות ולישם מודל דומה באירופה ובארה״ב, ללא סימני הצלחה נכון לעכשיו.

ולמי שמחפש חיזוק לחוסר ההצלחה ביישום הקונספט במערב: אינסטגרם הודיעה שהיא מסירה את טאב השופינג מהאפליקציה, בטענה שהיא רוצה לחזק את יכולת הדיסקברי ויצירת התוכן עם המעגלים החברתיים (בואו לא נתבלבל פה, כשהניסיון לייצר מכירות דיגיטליות לא צלח, והתחרות עם טיק טוק גוברת לשיאים חדשים בכל חודש, הצעד נראה הגיוני יותר מאי פעם…עם הרצון של אינסטגרם לחזק את השימושיות, הגילוי, הזמן שגולשים נמצאים באפליקציה ולא עוברים לתחרות).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *