אני מאמין גדול שכל מותג חייב לדעת לספר את הסיפור שלו: מה הערכים שלו? לשם מה הוא קיים בכלל? מי הקהל שלו ובעיקר איזה ערך הוא בא לייצר עבורנו הצרכנים.
כל כך הרבה מותגים עושים את זה לא נכון, ועוד דווקא בעידן הנוכחי שבו ריבוי הערוצים, המסרים והתחרות הגוברת אל מול שלל הטכנולוגיות וההזדמנויות לבלוט מעל השיחה השוטפת עם בולטות, מקוריות וייחודיות כל כך מובהקים נגישים כל כך.
רק צריך לקבל את ההחלטה.
שיתפתי בעבר אינספור פעמים לגבי איקאה. מי שעדיין חושב שמדובר "רק" בחברת ריהוט במחירים נגישים טועה ובגדול. נכון, עבורנו פה בארץ זה המפגש העיקרי שלנו עם המותג, אבל דעו שמתחת למכסה המנוע קורה המון, כל הזמן ובהרבה כיוונים, והיא לגמרי מכינה את עצמה ל"עידן שאחרי הקטלוג".
הנה דוגמה למותג שחושב אחרת, שמבין שבעידן המחובר, כל מותג צריך להיות סטוריטלר. זה בית הקפה השכונתי, מותג הרכבים, הבנק וגם – איקאה. כדי לשים את הז'יטונים היכן שהמצגות החלולות נמצאות, איקאה החליטה להקים "מפעל תוכן", שישרת את המותג בהיבט הכי רחב. מפעל התוכן נועד לתרגם את כל הערכים והפעילות המשתנה קודם כל פנימה לתוך הארגון, אבל לא פחות חשוב החוצה כלפי הלקוחות, השותפים, היזמים, חברות הטכנולוגיה וכן – גם כלפי המתחרים.
מפעל התוכן (שפועל בשוודיה) מתבסס קודם כל על כ-60 עובדות ועובדים קיימים של החברה, ובנוסף העסיק כ-20 עובדים חדשים שמגיעים מתחומי ידע וניסיון "חיצוניים": מעצבות, מפיקי תוכן, צלמים, עורכות ווידאו, מפיקים דיגיטליים ועוד. המטרה: לייצר שרירים שיכולים לייצר את הסיפורים הרבים שמרכיבים יחד (הבנתן.ם? מרכיבים….איקאה…) את הסיפור של המותג.
כן ירבו מותגים עם הבנה שכזו.