קטגוריות
אמזון דיגיטל וואלמרט חווית לקוח מדיה חברתית מודלים עסקיים קמעונאות

אספירציית ה-Livestreaming של אמזון

ב- 2019, אמזון השיקה בהשקה שקטה בארה"ב את Amazon Live, שירות שמאפשר למובילי דעה ויוצרי תוכן דיגיטלי לשדר "תכניות" בלייב בהן מוצגים מוצרי החברה למכירה.

המטרה המרכזית היתה לחסום שירותים מתחרים של טיקטוק, יו-טיוב ואינסטגרם. עם כל הכבוד לשוק האמריקאי, אם אמזון רוצה להפוך לשחקנית משמעותית בתחום הזה, היא צריכה רק להפנות את המבט לדרום מזרח אסיה.

מה שהתחיל בעיקר בסין ובמדינות שכנות כבר הפך לתופעה עסקית-תרבותית-חברתית, עם מובילי דעה סיניים שחלקם מייצרים מכירות של מיליארדי דולרים בלילה!

לא בכדי, אמזון סימנה את הודו כשוק סופר מרכזי להתרחבות הגלובלית שלה, הן מבחינת גודל האוכלוסיה והן מבחינת היקף האימוץ הדיגיטלי במדינה, בדגש על המובייל. השבוע החברה הודיעה שהיא משיקה את Amazon Live באופן רשמי בהודו, עם כ-150 מובילי דעה ויצרני תוכן דיגיטלי מהגדולים בחצי היבשת.

אותם מובילי דעה כבר מייצרים ומשדרים תוכן דיגיטלי יומי לעשרות מיליוני עוקבים נאמנים, וכעת אמזון מעוניינת למנף את הפופולאריות שלהם למכירת מוצרים שלה.

אבל, הדרך תהיה מורכבת עבור אמזון, שצריכה להתמודד עם מתחרה מקומי סופר פופולרי בשם Flipkart (בבעלות לא אחרת מאשר וואלמרט), פלטפורמת מסחר מקוון שגם מציעה שירותי סטרימינג למכירת מוצרים און ליין. אבל, ההשקעה במלחמה הזו מגיעה מתוך כוונה לכבוש את אחד מהשווקים הגדולים והצומחים ביותר בעולם (מדובר בשוק ה- ecom השני בגדולו בעולם!), שוק שצפוי לגלגל 130 מיליארד דולר עד 2025.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *