קטגוריות
אמזון דיגיטל חווית לקוח מודלים עסקיים צרכנות קמעונאות רוצים שינוי?

קמעונאות מ-3 זויות מעניינות

שימו לב ל-3 הסיפורים הבאים, כולם עוסקים בזויות שונות של חדשנות בתחום הקמעונאות מהשבוע האחרון:

  1. מקסיקו: מדינה שבה אחוז אימוץ החיבור לאינטרנט עומד על כ-75%, בעוד שאחוז האזרחים שקונים און ליין עומד על כ-9% בלבד. מדוע? חוסר אמון כללי במסחר המקוון, חשש מגניבות זהות, לא קיימת תשתית לוגיסטית מבוססת של משלוחים ולמעשה לא קיימת השרשרת שמחברת מקצה לקצה את חווית הקניה.

    ואז קורה משהו מאוד מעניין: מסתבר שצצה רשת "לא רשמית" (שלא לומר פיראטית) של חנויות Shein. יזמים מקסיקנים מבצעים הזמנות ענק מענקית הקמעונאות הסינית ומציעים למכירה בתוספת עמלה כמובן בחנויות הפיזיות. השירות הזה אמנם יקר יותר אך עונה על צורך בסיסי של אמון, מגע ישיר במוצרים והצורך לראות את הפנים של המוכרים טרם הרכישה.

לכתבה >

  1. להפוך למרקטפלייס: מייסיס הודיעה השבוע שהיא משיקה מרקטספלייס מקוון משלה. מה אומר? הרבה פעמים אני רואה שימוש לא נכון במושג הזה, ואפשר להקדיש רק לו תואר שלם, אבל בגדול מדובר במקום מפגש בין מוכרים לקונים.

    במקרה הדיגיטלי המוכר יותר, הכוונה לפלטפורמה שבה מוכרים, בעלי עסקים ומשווקים מנהלים חנויות דיגיטליות ומוכרים את המוצרים לקהל הלקוחות. אמזון היא דוגמה מעולה לזה, ebay ואפילו יד2 "שלנו". אז מה הסיפור עם מייסיס? היא הבינה שהיא רוצה להרחיב את היצע המותגים לקהל הלקוחות שלה וגם הזדמנות לייצר ביזנס חדש. 

המרקטפלייס החדש שלה הוא אוצרות של כ-400 מותגים חדשים, הנמכרים על ידי אלפים של משווקים, כולם בקטגוריות שתואמות את ה"רוח" של מייסיס. להבדיל ממה שקונה בחנויות הפיזיות, במרטקפלייס המוכרים אחראים על ניהול המוצרים והנוכחות בחנויות הדיגיטליות, מייסיס היא המעטפת המותגית, השיווקית והטכנולוגית לכל הפעילות הזו. מהלך מאוד מעניין של קמעונאי וותיק ואפילו "מסורתי" שעושה צעד לא מובן מאליו למקומות חדשים (בעיקר עבורו).

  1. מי מלחיצה את אמזון? כמה חשוב ומעניין לקבל תזכורות שהתחרות יכולה להגיע מכל מקום בכל רגע. אמזון, ענקית הקמעונאות הבינלאומית מוצאת עצמה "נלחצת" מ-Pinduoduo, קמעונאית סינית של "הכל בדולר". Pinduoduo מציעה מגוון עצום של מוצרים קטנים (פיצ'פקעס) במחירים נמוכים עד מצחיקים.

    אז היא בכלל ברדאר של אמזון? כי האפליקציה שלה טיפסה לראש טבלת חנויות האפליקציות בארה"ב, ועם מחירים חסרי תחרות, משלוח עד הבית ובעיקר זנב ארוך של מוצרים, Pinduoduo היא מסוג הפלטפורמות שיכולות למשוך את תשומת לב הלקוחות ולהסיט למקומות אחרים בהם התחרות תהיה גבוהה יותר מול אמזון. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בכל שישי אני משתף במהלכים דיגיטליים חדשים ומעוררי השראה.

רוצה גם לקבל למייל?