קטגוריות
השראה חווית לקוח מודלים עסקיים עתיד

חברות שעמדו רגע לפני פשיטת רגל והצליחו (לפעמים בנס) לחזור

1. אפל: ב-1997 סטיב ג'ובס חזר לאפל (11 שנים אחרי שפוטר), כשהמטרה המרכזית היתה שג'ובס יחזור לכיסא המנכ״ל ויציל את החברה מסוף עגום. שנים אחרי ג'ובס סיפר שאפל היתה במרחק 3 חודשים מפשיטת רגל. משימת העבודה הראשונה שלו בחזרה לתפקיד: לקבל החלטות קשות לגבי מיקוד עסקי: איזה קווי מוצרים להשבית ובמה כן להתמקד. מחר החברה משיקה את האייפון 14, המוצר שהכניס לחברה יותר מכל מוצר אחר.

2. אמזון: חודשיים בלבד לפני משבר בועת הדוט.קום של 2000 אמזון הצליחה לגייס כסף ממשקיעים. ללא המימון בתזמון הזה, ספק אם היא היתה מצליחה לגייס את ההון כדי להתפתח. בהמשך אותה השנה, המניה של אמזון צללה בכ-80%…באחד מהמכתבים הידועים שלו לבעלי המניות הוא פירט את ההצלחות של אותה השנה ואמר שהמיקוד העסקי ביצירת ערך אמיתי ללקוחות זכה להעדפה הצרכנית, והיא שתוביל את אמזון להצלחה גם בעתיד. 

3. טסלה: שוב סביב תקופת משבר, ב-2008 אילון מאסק היה צריך כמעט לבחור בין להציל את טסלה או את SpaceX, כי המציאות הראתה שקטנים הסיכויים ששתי החברות ישרדו. במזל של הרגע האחרון, מכרז של נאסא הציל את Spacex ובדצמבר של אותה השנה, מימון חדש הזרים אויר לטסלה.

4. לגו: ב-2003 החברה היתה במצב פיננסי גרוע ביותר, עם חובות ענק. מי שהיתה פעם מותג משחקי ילדים פופולרי ושמוכר בכל בית כמעט ואיבדה את ערכה הצרכני, בטח בעידן הדיגיטלי. מנכ״ל חדש הגיע ושינה את עתיד החברה:

עם מכירת זכויות כדי להזרים כסף לחברה, בניית אסטרטגיה עסקית חדשה שהתמקדה ביצירת שיתופי פעולה, רענון קו המוצרים, הוספת רבדים דיגיטליים למשחקים (אפליקציות, משחקי ווידאו ועוד), מה שהחזיר עטרה ליושנה ולגו חזרה להיות מותג משחקים מוכר ואהוב כמעט בכל בית.

>> לסיפורים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *