אמזון כבר הכריזה רשמית על כוונתה להיכנס לתחום שירותי הבריאות, ענף שכהגדרתה בשל ובעל פוטנציאל עצום להתחדשות. שוק שירותי הבריאות בארה״ב בכי רע, עם מעמדות סוציו-אקונומיים ברורים שמייצרים פערים עצומים בסוג שירותי הבריאות שאזרחים יכולים לקבל, אם בכלל, שלא לדבר על חוסר יעילות תפעולית שלמעשה מתכתבת ומשפיעה גם היא על העלויות הגבוהות.
בדומה לכניסה של אמזון לשוק הקמעונאות הפיזית, אחת המנטרות הידועות שלה תמיד היתה: נכנסים לשוק חדש רק כשמרגישים שאמזון יכולה להציע שינוי דרמטי במודלים העסקיים ובחווית הלקוח (וכמובן – גם להרווילח).
אז השבוע אמזון הודיעה על רכישת חברת One Medical, חברת שירותי בריאות אמריקאית לפי שווי של כמעט 4 מיליארד דולר. החברה מציעה שירותי בריאות על בסיס מנוי חודשי, 24/7 בעיקר באמצעות כלים טכנולוגיים מרחוק אבל לא רק. לקוחות החברה יכולים לקבל שירות ומענה רפואי ישירות דרך אפליקציה ייעודית כולל להזמין תורים פיזיים דרכה, ללא זמן המתנה ארוך.
נתון מעניין: מדובר ברכישה השלישית בהיקפה של אמזון, כשלפניה ממוקות ״רק״ הרכישות של רשת הולפודס (13.7 מיליארד $), ואולפני MGM (8.5 מיליארד $). יחד עם זאת, לא מדובר ברכישה הראשונה של אמזון בתחום שירותי הבריאות: ב-2018 אמזון רכשה את PillPack, חברת שיווק תרופות מרשם/בית מרקחת) שמתמחה בהפצה דרך הדואר ללקוחות, תמורת 750 מיליון דולר.
כאמור, האספירציות של אמזון בתחום שירותי הבריאות ידועות ופומביות, וקל להבין מדוע הרכישה האחרונה רק מעבה ומחזקת את התשתית שהיא בונה במסגרת תכנית ושירות Amazon Care, שבראשה עומד ניל לינדסדיי שגם אמר שהוא מקווה שאמזון תהיה מסוג החברות שתשבש לחלוטין את תחום שירותי הבריאות בארה״ב בשנים הקרובות.
קטגוריות