כמו בכל שנה, גם השנה אמזון קיימה בשבוע שעבר את פסטיבל המכירות שלה "Amazon Prime Day". מדובר בחגיגת מכירות מטורפת במסגרתה מציעה החברה כמו גם המשווקים דרכה מגוון רחב של הנחות ומבצעים על שלל מוצרים.
קצת רקע:
תכנית הפריים הושקה לראשונה ב-2005
לקח לה 13 שנים כדי לצבור 100 מיליון לקוחות מנויים
ואז נדרשו 3 שנים נוספות כדי להגיע ל-200 מיליון מנויים
עם סיכום הפעילות השנה, אמזון דיווחה כי מדובר בשיא מכירות חדש, למרות שהיא טרם פרסמה את המספרים המלאים והרשמיים. כן דווח שנמכרו כ-100 מיליון מוצרים ששווקו על ידי עסקים קטנים ובינוניים בהיקף של כ-3 מיליארד דולר. בנוסף, לפי הערכות וניתוחים של גופי צד שלישי, היום הראשון למכירות ייצר 6 מיליארד דולר הכנסות, והיום השני מוערך בכ-5.9 מיליארד דולר, מה שמייצג עלייה של כ-8.5% ביחס להיקף המכירות בשנת 2021.
מנויי אמזון פריים רכשו כ-100,000 מוצרים בכל דקה! קטגוריות המוצרים הפופולריים ביותר היו: אלקטרוניקה, מוצרים לבית וכן מוצרים תחת המותג הפרטי של אמזון, ולפי סקר חיצוני כ-58% מהרכישות היו מתחת ל-20$. חשוב להזכיר שאמזון העלתה לאחרונה את העלות השנתית של מנויי הפריים, מה שלא פגע, בלשון המעטה, בעבודה שמדובר במועדון הלקוחות הגדול ביותר בעולם (יש יותר משקי בית בארה״ב עם מנוי אמזון פריים מאשר עם טלפון קווי…).