קטגוריות
Design Storytelling חווית לקוח מודלים עסקיים רוצים שינוי?

יש מותגים שפשוט קונים אותם. ויש מותגים שחושקים בהם.

רוב המותגים חיים בשולי התודעה שלנו. אנחנו קונים וצורכים מוצרים מתוך הרגל ושגרה. למותג יש תפקיד, אבל עבור הרוב המכריע של החלטות הרכישה, התפקיד הזה נמצא ברקע של חיינו. אנחנו קונים כי אנחנו צריכים – ולעיתים קרובות, הצורך הזה הוא עסקי ולכן מדובר בתהליכים טרנזקציוניים בלבד. אף אחד לא קונה פרארי כי הוא באמת צריך אחת. אנשים קונים פרארי כי הם רוצים אחת, וזה נכון לגבי מגוון עצום של מותגים.

קטגוריות
AI DATA Storytelling השראה מודלים עסקיים עתיד

החוקים לא השתנו. מדובר במשחק אחר לחלוטין.

תם עידן היתרון התחרותי
הסביבה התחרותית נמצאת בתנועה מתמדת. הזדמנויות אטרקטיביות ורווחיות הופכות גלויות וזמינות עבור יותר שחקנים, ולעיתים קרובות המשאבים לנצל הזדמנויות אלו זמינים יותר גם כן, במגוון רחב וזול יותר של אפשרויות יישום.

קטגוריות
אסטרטגיה מדיה חברתית עבודה 3.0 רוצים שינוי?

מ-FOMO ל-FOGO – FEAR OF GOING OUT

ידעתן.ם שכ-50% מבני דור ה-Z מרגישים חרדה כאשר הם צריכים לבצע או לקבל שיחת טלפון, וששיחה טלפונית היא אחת משלוש הפעולות שהם הכי רוצים להימנע ממנה!

40% הודו שהם עושים "גוסטינג" למתקשרים, ו-6 מתוך 10 ימנעו מלהתקשר, גם אם מדובר בצורך חיוני.

צריך להבין שמדובר בפוביה של העידן המודרני ובו בזמן גם פרדוקס: דווקא הדור הראשון שנולד לתוך מציאות של סמארטפונים חושש וגם נמנע (!) לדבר בטלפון עם אנשים. למה זה חשוב?

קטגוריות
Design דיגיטל מודלים עסקיים

שלב הביניים של הדיגיטל

זוכרים תקופה שבה לכל מכשיר היה תפקיד אחד בלבד? הטלויזיה הציגה ערוצים ולא היתה מחוברת לאינטרנט, רדיו היה רק רדיו, מכשיר הקומפקט דיסק ניגן דיסקים (וזהו), לרוב הבתים היתה אינציקלופדיה בבית, ספר טלפונים. זוכרים תקופה שבה לכל מכשיר היה תפקיד אחד בלבד? הטלויזיה הציגה ערוצים ולא היתה מחוברת לאינטרנט, רדיו היה רק רדיו, מכשיר הקומפקט דיסק ניגן דיסקים (וזהו), לרוב הבתים היתה אינציקלופדיה בבית, ספר טלפונים.

קטגוריות
AI DATA חווית לקוח

כיצד המשקפיים החכמים של מטא/רייבן שינו את החיים של הבחורה העיוורת הזו?

מטא הכריזה השבוע על הגרסה החדשה של המשקפיים החכמים שלה, מדובר במשקפיים עם עיצוב רגיל לכל דבר ועניין, שהגרסה הראשונה שלהם הושקה כבר לפני מספר שנים. המשקפיים כוללים מצלמה איכותית, רמקולים קטנים אך איכותיים גם הם (מניסיון אישי), וכעת הגרסה החדשה כוללת יכולות ai שמאפשרים למשתמש לדבר אליהם ולקבל מענה בזמן אמת. 

מצאתי את הסרטון המדהים הזה, שמציג הלכה למעשה איזה ערך אדיר אפשר להפיק מהמשקפיים, וזו רק דוגמה אחת ליכולות שהם מאפשרים. צפיית חובה.

קטגוריות
AI DATA אמזון דיגיטל וואלמרט חווית לקוח מודלים עסקיים קמעונאות

האם הפתרון הזה יזניק את תחום המשלוחים הרובוטי?

רחפנים ורובוטי משלוח על מדרכות מבטיחים להפוך את המשלוחים בשלב האחרון לזולים ויעילים יותר, אך לשניהם יש מגבלות. לרחפנים יש קושי לנחות באזורים עירוניים צפופים, ורובוטי המדרכות מסיימים את המסלול לאחר כמה מיילים. Serve Robotics, הנתמכת על ידי Uber, ו-Wing של Alphabet מהמרים שדווקא שילוב הכוחות עשוי ליצור את שירות המשלוחים האוטומטי האולטימטיבי לשלב האחרון.

והם מתכוונים לנסות את מערך המשלוח שלהם מרובוט לרחפן בדאלאס בחודשים הקרובים, וכך זה הולך לעבוד…

קטגוריות
AI DATA דיגיטל עתיד רוצים שינוי?

"כיתת" ה-AI מתגבשת ממש בימים אלו, אתם בפנים?

בשנתיים הקרובות נתחיל לראות את כוח העבודה נחלק לשתי קבוצות: אלה שמאמצים את הבינה המלאכותית (GenAI) בשגרת היום יום בעבודה ובחיים האישיים, ואלה שלא. נכון להיום, השימוש בבינה המלאכותית עדיין לא מתבטא בשימוש טבעי ופשוט לרוב האוכלוסיה, מה שמייצר קבוצה קטנה שעבורה החוויה היא הפוכה לחלוטין: עבורם הטכנולוגיה הופכת לחלק משגרת החיים, והם אלו שייהנו […]

קטגוריות
AI DATA אפל

המעצב של אפל בונה מוצר חדש

מה קורה כששני אנשים שהלכה למעשה מובילים את תחומם (כל אחד בדרכו) חוברים יחד כדי לייצור משהו חדש לגמרי.
ג'וני אייב, המעצב האגדי של אפל שאחראי על לא רק על עיצוב כל המוצרים האייקונים של החברה אלא שינה לחלוטין את עולם הטכנולוגיה ועיצוב המוצר, חובר לסאם אלטמן, המייסד של OpenAI כדי לייצר מוצר חדש, שאמור להנגיש לנו את הטכנולוגיה (שכנראה שתהיה מתקדמת פי כמה ממה שאנחנו מכירים היום).

קטגוריות
AI דיגיטל חווית לקוח מודלים עסקיים קמעונאות

הקיוסקים הדיגיטליים של מקדונלדס, הפתיעו בעיקר אותם

כולנו מכירים את הקיוסקים הדיגיטליים, אלו שמאפשרים ללקוחות בסניפי מקדונלדס אבל גם במגוון רשתות אחרות לבצע הזמנה מול מסך טאצ' גדול, במקום לעמוד בתור בקופה הרגילה. צמצום תורים? התייעלות תפעולית? אולי הקטנת כוח האדם בסניף? מה שההנהלה של רשת מקדונלדס גילתה, הדהימה אפילו אותם!

קטגוריות
אמזון דיגיטל מדיה חברתית מודלים עסקיים צרכנות קמעונאות שיווק דיגיטלי

האם אמזון עומדת לקנות את טיקטוק?!

האם אמזון עומדת לרכוש את טיקטוק? ככל שמתקרב הדדליין למכירת TikTok לחברה אמריקאית, החברה מחזקת ומעמיקה משמעותית את קשריה עם Amazon – מתחרה-חברה (“frenemies”) משמעותית בתחום הקמעונאות הדיגיטלית, ככל שחושבים על זה, מהלך שכזה נשמע יותר ויותר הגיוני!

אנחנו עושים שימוש בעוגיות כדי לשפר את חוויית הגלישה שלכם. בהמשך השימוש באתר אתם מסכימים ל מדיניות הפרטיות .

בכל שישי אני משתף במהלכים דיגיטליים חדשים ומעוררי השראה.

רוצה גם לקבל למייל?